اغلب مردان به صورت گاه و بیگار دچار مشکل برای دستیابی به نعوظ می شوند. اگر مردان صادقانه برخورد کنند حتما به شما خواهند گفت که حداقل یک بار ناتوانی جنسی را تجربه کرده اند. هر یک بار اختلال نعوظ برای یک مرد می تواند ویرانگر باشد و کل هویت مردانه او را تضعیف کند.درمان اختلال نعوظ مردان به روش هاب مختلفی امکان پذیر است که به چند روش موثر در این مقاله اشاره می کنیم.

درمان اختلال نعوظ مردان با تاکتیک هایی موثر

به گزارش سلامت نیوز، اختلال نعوظ یا ED، شایع ترین مشکل جنسی است که مردان از آن شکایت دارند. این بیماری حدودا 30 میلیون مرد را تحت تاثیر قرار می دهد. ED به عنوان مشکل در ایجاد یا حفظ نعوظی که برای رابطه جنسی به اندازه کافی سفت است تعریف می شود. پیش می آید که هر از گاهی آقایان با مشکلاتی در نعوظ مواجه شوند اما اگر این اختلال پیشرونده باشد یا در طول رابطه جنسی به طور مکرر اتفاق بیوفتد ، طبیعی نیست و باید درمان شود.

دلایلی که می تواند اختلال نعوظ را ایجاد کند

  • زمانی که جریان خون در آلت تناسلی محدود می شود یا اعصاب آسیب می بینند
  • با استرس یا دلایل عاطفی و هیجانی
  • به عنوان یک هشدار اولیه در مورد یک بیماری جدی تر، مانند: تصلب شرایین (سخت شدن یا مسدود شدن شریان ها)، بیماری قلبی، فشار خون بالا یا قند خون بالا ناشی از دیابت

یافتن علل این اختلال به درمان مشکل و به سلامت کلی شما کمک می کند. به عنوان یک قاعده، آنچه برای سلامت قلب شما مفید است، برای سلامت جنسی شما نیز مفید است.

بیشتر بدانید: کمبود کدام ویتامین ها باعث اختلال نعوظ می شود؟

نعوظ چگونه اتفاق می افتد

در طول برانگیختگی جنسی، اعصاب نوعی مواد شیمیایی آزاد می کنند که جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می دهد. خون به دو محفظه نعوظ در آلت تناسلی که از بافت ماهیچه ای اسفنجی ساخته شده است (جسم غاری) جریان می یابد. محفظه های جسم غاری توخالی نیستند. در حین نعوظ، بافت های اسفنجی شل می شوند و خون را به دام می اندازند. فشار خون در حفره ها آلت تناسلی را سفت می کند و باعث نعوظ می شود. هنگامی که یک مرد به ارگاسم می رسد، مجموعه دوم سیگنال های عصبی به آلت تناسلی می رسد و باعث می شود که بافت های عضلانی آلت تناسلی منقبض شوند و خون این ناحیه دوباره به گردش خون بازگردد و نعوظ کاهش بیابد.

وقتی از نظر جنسی تحریک نمی‌شوید، آلت تناسلی نرم و شل می‌شود. مردان متوجه شوند که اندازه آلت تناسلی در گرما، سرما یا شرایط استرس متفاوت است. این طبیعی است و منعکس کننده تعادل خونی است که به آلت تناسلی وارد و خارج می شود.

علائم اختلال نعوظ

در اختلال نعوظ مناسب برای برقراری رابطه جنسی یا اصلا ایجاد نمی شود یا اگر ایجاد شود حفظ نمی شود. این اختلال هنگامی که تبدیل به یک مشکل روتین و آزاردهنده می شود، پزشک یا متخصص اورولوژی می تواند کمک کند.

اختلال نعوظ ممکن است یک علامت هشدار دهنده اصلی بیماری قلبی عروقی باشد که نشان دهنده ایجاد انسداد در سیستم عروقی مردان است. برخی از مطالعات نشان داده اند که مردان مبتلا به این اختلال در معرض خطر جدی حمله قلبی، سکته مغزی یا مشکلات گردش خون در پاها هستند. همچنین میتواند موجب موارد زیر نیز شود:

  • عزت نفس پایین
  • افسردگی
  • ناراحتی برای مرد و شریک زندگی او

اگر اختلال نعوظ بر رفاه مرد یا روابط او تأثیر می گذارد، باید درمان شود. هدف از درمان، رفع یا تقویت عملکرد نعوظ، کمک به سلامت گردش خون و کمک به کیفیت زندگی یک مرد است.

این اختلال می تواند ناشی از مشکلات سلامتی، مسائل عاطفی یا هر دو باشد. برخی از عوامل خطرناک شناخته شده برای اختلا نعوظ عبارتند از:

  • سن بالای 50 سال
  • داشتن قند خون بالا (دیابت)
  • داشتن فشار خون بالا
  • داشتن بیماری قلبی عروقی
  • داشتن کلسترول بالا (چربی خون)
  • سیگار کشیدن
  • استفاده از مواد مخدر یا نوشیدن بیش از حد الکل
  • چاق بودن
  • ورزش نکردن

اگرچه ED با افزایش سن مردان شایع تر می شود، اما پیر شدن همیشه باعث ایجاد این اختلال نمی شود. برخی از مردان تا 80 سالگی عملکرد جنسی خود را حفظ می کنند. این اختلال می تواند نشانه اولیه یک مشکل سلامت جدی تر باشد. پیدا کردن و درمان دلیل ED اولین قدم حیاتی است.

بیشتر بدانید: اختلال نعوظ، علامت قند خون بالا

درمان های اختلال نعوظ

ابتدا درمان های غیر تهاجمی امتحان می شوند. بسیاری از شناخته شده ترین درمان ها برای ED به خوبی کار می کنند و بی خطر هستند. با این حال، بهتر است از یک متخصص در مورد عوارض جانبی که ممکن است از هر گزینه ایجاد شود سؤال کنید.

  • داروهای خوراکی یا قرص‌هایی که به عنوان مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع 5 شناخته می‌شوند که اغلب با نام های ویاگرا، سیالیس، لویترا، استندرا تجویز می‌شوند.
  • تستوسترون درمانی (زمانی که تستوسترون پایین در آزمایش خون تشخیص داده شود)
  • تزریق داخل حفره ای آلپروستادیل
  • تزریق داخل مجرای ادرار
  • دستگاه های وکیوم آلت تناسلی
  • ایمپلنت آلت تناسلی
  • جراحی برای دور زدن آسیب شریان آلت تناسلی برای برخی از مردان جوان با سابقه ترومای شدید لگن. جراحی عروق آلت تناسلی برای مردان مسن با شریان های سفت شده توصیه نمی شود.

بیشتر بدانید: 12 تاکتیک برای درمان اختلال نعوظ مردان

داروهای خوراکی

این داروها، جریان خون آلت تناسلی را افزایش می دهند که تنها داروهای خوراکی تایید شده سازمان غذا و دارو برای درمان ED هستند.

  • ویاگرا
  • آوانافیل (استندرا)
  • تادالافیل (سیالیس)
  • وردنافیل (لویترا)

برای بهترین نتیجه، مردان مبتلا به ED این قرص ها را حدود یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می کنند. داروها به عملکرد نرمال عصبی آلت تناسلی نیاز دارند. این داروها پاسخ‌های طبیعی نعوظ را بهبود می‌بخشند و به جریان خون در آلت تناسلی کمک می‌کنند. طبق دستور از این داروها استفاده کنید. حدود 7 مرد از هر 10 مرد عملکرد و نعوظ. خوبی دارند . میزان اثرگذاری دارو برای بیماران دیابتی و سرطانی کمتر است. استفاده از این داروها برای افرادی که برای بیماری قلبی نیترات مصرف می کنند ممنوع می باشد.

عوارض جانبی این قرص ها خفیف است و اغلب فقط مدت کوتاهی طول می کشد. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:

  • سردرد
  • گرفتگی بینی
  • برافروختگی صورت
  • دردهای عضلانی
  • سوء هاضمه

در موارد نادر، داروی ویاگرا می تواند باعث ایجاد سایه سبز آبی در بینایی شود که برای مدت کوتاهی باقی می ماند. در موارد نادر، داروی سیالیس می تواند باعث ایجاد یا افزایش کمردرد یا درد عضلات پشت شود. در بیشتر موارد، عوارض جانبی بر سایر بافت‌های بدن مرتبط است، به این معنی که چون این دارو ها برای افزایش جریان خون به آلت تناسلی کار می‌کنند و در عین حال بر سایر بافت‌های عروقی بدن شما تأثیر می‌گذارند. البته اینها "واکنش های آلرژیک" نیستند.

تستوسترون درمانی

در موارد نادری که میل جنسی پایین و سطوح پایین تستوسترون خونی دلیل اختلال نعوظ است، تستوسترون درمانی می تواند باعث ایجاد نعوظ طبیعی شود یا در صورت ترکیب با قر ص های خوراکی تاثیر مضاعف داشته باشد.

دستگاه وکیوم

این دستگاه یک لوله پلاستیکی است که روی آلت تناسلی قرار می گیرد و حالت خلاء ایجاد می کند. یک پمپ در انتهای دیگر لوله خلاء کم فشاری را در اطراف بافت نعوظ ایجاد می کند که منجر به نعوظ می شود. سپس یک حلقه روی پایه آلت تناسلی قرار می گیرد. این کار خون را در آلت تناسلی تا 30 دقیقه نگه می دارد. با آموزش مناسب، 75 مرد از هر 100 مرد می توانند با استفاده از دستگاه نعوظ خلاء ، نعوظ داشته باشند.

درمان های داخل حفره ای (ICI) و مجرای ادراری (IU)

اگر داروهای خوراکی مؤثر نباشند، داروی آلپروستادیل برای استفاده در مردان مبتلا به ED تأیید شده است. این دارو بر اساس نحوه استفاده به دو شکل وجود دارد: تزریق داخل حفره ای موسوم به (ICI) یا از طریق مجرای ادرار موسوم به درمان (IU)

درمان خود تزریقی

آلپروستادیل با یک سوزن بسیار ظریف به سمت آلت تناسلی تزریق می شود. مهم است که قبل از انجام این کار به تنهایی، اولین تزریق را در مطب تحت نظر پزشک انجام دهید. آموزش های خود تزریق باید در مطب پزشک توسط یک متخصص مجرب داده شود. میزان موفقیت برای داشتن یک نعوظ مناسب برای داشتن رابطه جنسی تا 85 درصد توسط این درمان بسیار زیاد است. بسیاری از مردانی که به دارو های خوراکی پاسخ نمی‌دهند، می‌توانند با ICI نجات پیدا کنند.

Alprostadil ممکن است به صورت مخلوط با دو داروی دیگر برای درمان ED استفاده شود. این درمان ترکیبی به نام "بای میکس یا تری میکس" قوی تر از آلپروستادیل به تنهایی است و به درمان استاندارد برای ED تبدیل شده است. در مورد نحوه تزریق، میزان تزریق و نحوه افزایش ایمن دوز دارو در صورت لزوم پزشک خود آموزش خواهید دید.

درمان ICI اغلب نعوظ قابل اعتمادی ایجاد می کند که پس از 20-30 دقیقه کاهش می یابد. از آنجایی که نعوظ ICI توسط اعصاب آلت تناسلی شما تنظیم نمی شود (به نوعی مصنوعی است) ، اگر نعوظ بعد از ارگاسم ادامه یابد، نباید تعجب کنید. شایع ترین عارضه جانبی درمان ICI نعوظ طولانی مدت است. برای رفع نعوظ های طولانی مدت (بیش از 1 ساعت) پزشک تزریق داروی خاصی را انجا میدهد .

مردانی که نعوظ آلت تناسلی آنها بیش از دو تا چهار ساعت طول می کشد، باید به دنبال مراقبت های اورژانس باشند. پریاپیسم یک نعوظ طولانی مدت است که بیش از چهار ساعت طول می کشد. بسیار دردناک است. عدم درمان پریاپیسم منجر به آسیب دائمی آلت تناسلی و ED غیر قابل درمان می شود.

درمان داخل مجرای ادراری (IU)

برای درمان IU، یک گلوله دارویی کوچک از دارو، آلپروستادیل، در مجرای ادرار (لوله ای که ادرار را از بدن شما خارج می کند) قرار می گیرد. استفاده از این دارو به این معنی است که شما مجبور نیستید به خودتان آمپول بزنید، متأسفانه ممکن است به خوبی ICI عمل نکند. این روش نیز مانند تزریق داخل حفره ، IU Alprostadil باید در مطب، قبل از مصرف خانگی آزمایش شود.

شایع ترین عوارض جانبی IU آلپروستادیل احساس سوزش در آلت تناسلی است. اگر نعوظ بیش از چهار ساعت طول بکشد، برای کاهش آن به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.

درمان جراحی

درمان جراحی اصلی ED شامل قرار دادن ایمپلنت آلت تناسلی (که پروتز آلت تناسلی نیز نامیده می شود) است. از آنجایی که جراحی عروق آلت تناسلی برای مردان سالخورده ای که داروهای خوراکی، درمان های ICI یا IU نمی شود، ایمپلنت قدم بعدی برای این بیماران است. اگرچه کاشت ایمپلنت آلت تناسلی یک جراحی است که خطراتی را به همراه دارد، اما بالاترین میزان موفقیت و رضایت را در میان گزینه های درمانی ED دارند. ایمپلنت آلت تناسلی دستگاه هایی هستند که به طور کامل در داخل بدن شما قرار می گیرند. آنها آلت تناسلی سفت می کنند که به شما امکان می دهد رابطه جنسی طبیعی داشته باشید. این یک انتخاب عالی برای بهبود صمیمیت بدون وقفه است و روابط را خودجوش تر می کند. دو نوع ایمپلنت آلت تناسلی وجود دارد:

ایمپلنت نیمه سفت و سخت (خم شدنی)

ساده ترین نوع ایمپلنت از دو میله با خم شدن آسان ساخته می شود که اغلب از سیلیکون ساخته شده اند. این میله های سیلیکونی به آلت مرد استحکام لازم برای نفوذ جنسی را می دهد. ایمپلنت را می توان برای ادرار کردن به سمت پایین یا برای رابطه جنسی به سمت بالا خم کرد.

ایمپلنت بادی

با یک ایمپلنت بادی، سیلندرهای پر از مایع در طول آلت تناسلی قرار می گیرند. لوله این استوانه ها را به پمپی که در داخل کیسه بیضه (بین بیضه ها) قرار می گیرد، متصل می کند. هنگامی که پمپ درگیر است، فشار در سیلندرها آلت تناسلی را باد کرده و آن را سفت می کند. ایمپلنت‌های بادی نعوظ طبیعی را ایجاد می‌کنند و احساس طبیعی برای شریک زندگی شما هستند. جراح شما ممکن است یک روان کننده برای همسرتان پیشنهاد کند. با ایمپلنت، مردان می توانند استحکام و گاهی اوقات اندازه نعوظ را کنترل کنند. ایمپلنت به زوجین اجازه می دهد که احساس بهتری از رابطه جنسی داشته باشند. به طور کلی هیچ تغییری در احساس یا ارگاسم مرد وجود ندارد.

روش های اصلی روان درمانی اختلال نعوظ عبارتند از:

  • روان درمانی : این درمان می تواند به بیماران کمک کند تا افکار و احساسات مربوط به فعالیت جنسی و ناتوانی جنسی را شناسایی کنند. از طریق این نوع درمان، بیماران می توانند افکار متعادلی در مورد خود، روابط خود و عملکرد جنسی ایجاد کنند.
  • مشاوره زوجین : این روش می تواند فرصتی را برای زوجین ایجاد کند تا ارتباط خود را در مورد صمیمیت و رابطه جنسی بهبود بخشند، رابطه جنسی خود را بررسی کنند، و بینش و درک عملکرد جنسی یکدیگر را به دست آورند.
  • تکنیک های تمدد اعصاب : اجرای استراتژی های تنفس، مدیتیشن یا تجسم ممکن است باعث آرامش شود.
  • دارو: پزشک ممکن است دارویی برای مدیریت علائم روان‌شناختی، از جمله داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد اضطراب تجویز کند.

سلامت و عملکرد جنسی بخش مهمی از زندگی یک فرد است. اختلال نعوظ چه به دلیل عوامل روانی باشد چه عامل دیگری داشته باشدیک وضعیت کاملا شخصی است. از درخواست کمک و در میان گذاشتن نگرانی های خود با یک پزشک نترسید. انجام این کار می تواند به شما در شناسایی علت این اختلال و ایجاد یک برنامه درمانی مناسب برای بهبود سلامت روانی و جنسی کمک کند.

برای درمان اختلال نعوظ ، به خودتان وقت بدهید

با افزایش سن، یک مرد به مدت زمانی بیشتری برای تحریک تناسلی و ایجاد نعوظ نیاز دارد. برای مردان 18 تا 20 ساله، نعوظ فقط چند ثانیه طول می کشد. در دهه 30 و 40 ممکن است این زمان به 1 تا 2 دقیقه برسد. ولی اگر در 60 سالگی بعد از 2 دقیقه به نعوظ نرسیدید به معنای ناتوانی نیست فقط به زمان بیشتری نیاز دارید. فاصله زمانی بین انزال تا نعوظ بعدی با افزایش سن افزایش پیدا می کند. در برخی مردان 60 تا 70 ساله ممکن است یک روز با بیشتر طول بکشد تا بتوانند نعوظ مجدد داشته باشند. باید بپذیریم که این روند طبیعی افزایش سن است.

برای درمان اختلال نعوظ ،داروهایتان را بررسی کنید

ممکن است ریشه مشکل شما داروهای تجویز شده باشند یا ممکن است مشکل از داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین ها، دیورتیک ها یا داروهای قلب و فشار خون یا آرام بخش ها باشد. البته همه به صورت مشابه به یک دارو واکنش نشان نمی دهند. تاثیر داروها بر اختلال نعوظ معمولا در مردان بالای 50 سال دیده می شود که تقریبا 100 داروی شناخته شده با این قابلیت وجود دارند. اگر به داروهای خود مشکوک هستید با پزشک یا داروساز در مورد تغییر دوز مصرفی یا تغییر دارو مشورت نمایید.


برای درمان اختلال نعوظ، مصرف الکل را کنار بگذارید

الکل میل جنسی را بالا برده ولی عملکرد جنسی را از بین می برد زیرا الکل سرکوب کننده سیستم عصبی است و در طولانی مدت می تواند باعث عدم تعادل هورمونی و آسیب عصبی و کبدی شود. آسیب کبدی منجر به افزایش ترشح هورمون های زنانه در مردان می شود در نتیجه با کاهش نسبت تستوسترون به هورمون های دیگر در بدنتان نمی توانید به نعوظ طبیعی دست پیدا کنید.



بدانید چه چیزی برای عروق خونیتان مفید است

به گفته دکتر اروین گلدستین Irwin Goldstein، آلت تناسلی در مردان یک عضو عروقی است. همان چیزهایی که سرخ رگ ها را تحت تاثیر قرار میدهند ( کلسترول و چربی اشباع ) روی جربان خون آلت تناسلی هم تاثیر می گذارند. در واقع همه مردان بالای 38 سال مقداری تنگی در عروق آلت خود دارند. بنابراین باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. بالا رفتن کلسترول یکی از دلایل اصلی است که منجر به اختلال نعوظ می شود.


برای درمان اختلال نعوظ، سیگارنکشید

مطالعات نشان می دهد که نیکوتین می تواند عروق خونی را تنگ کند. در مطالعه ای که در دانشگاه تگزاس University of Texas انجام شد محققین به یک گروه مرد غیر سیگاری آدامس نیکوتین یا آدامس معمولی دادند. گروهی که آدامس نیکوتین استفاده کرده بودند نسبت به سایرین 23 درصد کاهش برانگیختگی جنسی داشتند.



برای درمان اختلال نعوظ ،در دوچرخه سواری زیاده روی نکنید

دوچرخه سواری روی یک زین باریک باعث فشار بیش از حد در ناحیه بین پاها می شود، جایی که اعصاب و رگ های خونی به آلت تناسلی شما جریان می یابد. اگر می خواهید دوچرخه سواری کنید سعی کنید کمتر روی زین بنشینید یا از یک زین پهن تر بدون دماغه استفاده کنید. اگر هنگام دوچرخه سواری آلت تناسلیتان دچار بی حسی شود ممکن است فردای آن دچار اختلال نعوظ شوید.


برای درمان اختلال نعوظ، رابطه جنسی بیشتر داشته باشید

یک مطالعه 5 ساله روی 1000 مرد فنلاندی بین 55 تا 75 ساله نشان داد افرادی که کمتر از یک بار در هفته رابطه داشتند نسبت به افردی که هفته ای یک بار رابطه داشته اند، اختلال نعوظ بیشتری تجربه می کردند. محققان نتیجه گرفتند که مقاربت منظم می تواند از مردان در مقابل اختلال نعوظ محافظت نماید.


برای درمان اختلال نعوظ، آرامش داشته باشید

آرامش ذهنی برای حفظ نعوظ ضرورت دارد. سیستم عصبی شما به دو حالت عمل می کند: سیستم عصبی سمپاتیک sympathetic و سیستم عصبی پاراسمپاتیک parasympathetic. زمانی که شبکه عصبی سمپاتیک غالب باشد بدنتان به معنای واقعی کلمه در حالت هشدار است. هورمون های ترشح شده از غده فوق کلیوی شما را برای جنگ و گریز آماده می کند.

عصبانیت و اضطراب با منحرف کردن خون از دستگاه گوارش و آلت تناسلی به سمت عضلات، نعوظ را تضعیف می کنند. اضطراب باعث روشن شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود. در برخی مردان ترس از شکست بسیار سرکوب کننده است و باعث ترشح هورمون نوراپی نفرین norepinephrine از غدد فوق کلیوی به بدن می شود. دقیقا خلاف چیزی که برای حفظ نعوظ نیاز دارید. کلید حل این مشکل آرامش است. اجازه دهید سیستم عصبی پاراسمپاتیک کنترل بدن را در دست بگیرد. پیام هایی که در طول این شبکه منتقل می شود مستقیما به شریان ها ی آلت تناسلی رسیده و باعث انبساط و جریان بیشتر خون در آلت تناسلی و در نتیجه حل مشکل اختلال نعوظ شما خواهد شد.


از تحریک کننده های کلی بدن اجتناب کنید

این سخن به این معناست که از کافئین و سایر مواد مشکوک که به عنوان تقویت کننده انرژی شناخته می شوند اجتناب کنید. آرامش در حین رابطه جنسی مهم است وعضلات قبل از نعوظ باید بدون تحریک و آرام باشند.



برای درمان اختلال نعوظ، تمرکز کنید

یکی از راه های رسیدن به آرامش تمرکز روی جنبه های ایجاد صمیمیت و همراهی با شریک زندگیتان است. پیشنوازی و لذت بردن از هم بدون این که نگران نعوظ باشید. باید بدانید که پوست بزرگ ترین اندام جسی بدن است نه آلت تناسلی شما.


برای درمان اختلال نعوظ، هندوانه بیشتری بخورید

هندوانه های قرمز و آبدار می توانند تاثیر بسزایی در لحظات عاشقانه شما داشته باشند. محققین مرکز مطالعات روی میوه ها و سبزیجات در تگزاس متوجه شدند فیتونوترینت های* phytonutrients هندوانه اثری مشابه ویاگرا دارند آب این میوه حاوی سیترولین* citrulline است که موجب انبساط رگ های خونی در بدن می شود. بر خلاف ویاگرا، هندوانه فقط یک اندام خاص را هدف نمی گیرد. سیترولین باعث انبساط رگ های خونی در تمام بدن می شود که برای قلب، سیستم گردش خون و سیستم ایمنی مفید است. مقدار سیترولین در پوست هندوانه بیشتر از گوشت آن است. از آن جایی که مردم پوست هندوانه را نمی خورند، محققان در حال تلاش برای تولید هندوانه هایی با میزان سیترولینن بیشتر در گوشتشان هستند.

* فیتونوترینت ها phytonutrients ، فیتوکمیکال نیز نامیده می شوند و مواد شیمیایی بیواکتیو در غذاها هستند که روند پیری را کند کرده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهند. فیتونوترینت ها، ویتامین یا مواد معدنی نیستند بلکه بخش هایی از گیاهان هستند که برای محافظت از گیاهان در برابر قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها و شرایط مضر زیست محیطی تولید می شوند.

* سیترولین citrulline : اسید آمینه‌ای است که برای اولین بار آن را در هندوانه پیدا کردند. بالاتر بردن سطح سیترولین بدن می‌تواند تاثیرات مثبتی روی سلامت و عملکرد ورزشی داشته باشد. این اسید آمینه نقش مهمی در بدن دارد، اما برخلاف برخی از اسیدهای آمینه‌ی دیگر، برای ساختن پروتئین بکار نمی‌رود اما نقش چشمگیری در چرخه‌ی اوره دارد که بدن‌تان را از ترکیبات مضر، رها می‌کند. چرخه‌ی اوره، آمونیاک را از بدن خارج می‌کند. محصول نهایی این چرخه، اوره است که بدن از طریق ادرار آن را دفع می‌کند.سیترولین می‌تواند رگ‌های خونی‌تان را گشادتر کرده و نقشی هم در عضله سازی داشته باشد.

منابع:

https://www.urologyhealth.org/urology-a-z/e/erectile-dysfunction-(ed)

https://www.verywellhealth.com/psychogenic-erectile-dysfunction-5201654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جمشید ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    100 9
    من بر اثر تزریقات تستسترون دچار ناتوانی جنسی شدم باید چکار کنم با تشکر یک توضیح بدین
    • Iran ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
      0 0
      تجربه نشان داده شیرینی نعوظ را دچار اخلال میکند
  • گل بابایی ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    1 1
    بر اثر قند 200 تا 250 دجار مشکل نغوظ شده ام چه کاری کنم ؟