معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بیمه‌های تجاری 16 میلیارد تومان به بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بدهکار هستند.

بدهی 16 میلیارد تومانی بیمه‌ها به بیمارستان‌های جنوب کرمان

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بیمه‌های تجاری 16 میلیارد تومان به بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بدهکار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «علی سالاری‌مقدم» به پرداخت نشدن مطالبات وزارت بهداشت از سوی بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: با وضع موجود، ادامه درمان مصدومان حوادث ترافیکی با مشکل مواجه شده است.

وی با گلایه شدید از پایبند نبودن بیمه‌های تجاری به تعهدات خود در پرداخت هزینه‌های مصدومان ترافیکی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه درمان، همه مصدومان ترافیکی در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بصورت رایگان مداوا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: بیمه‌های تجاری با وجود دریافت مستقیم پول از مردم و انباشت آن در حساب‌های خود، از پرداخت 10 درصدی هزینه‌های درمان بیماران بر اساس ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه خودداری می‌کنند و این در حالی است که بیمارستان‌های ما توان خرید دارو و تجهیزات پزشکی را ندارند.

سالاری‌مقدم افزود: 10 درصد هزینه درمان باید در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و از محل آن، بدهی بیمارستان پرداخت شود.

وی گفت: طبق قانون، بیمه‌های تجاری باید ۱۰ درصد منابع حاصله از فروش بیمه را به‌ حساب وزارت بهداشت و درمان واریز کنند تا بیماران تصادفی در بیمارستان‌های دولتی رایگان درمان شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: هم‌اکنون بدهی 16 میلیارد تومانی بیمه‌ها به بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه، خدمت‌رسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

سالاری‌مقدم تصریح کرد: حجم فراوان مطالبات موجب می‌شود این بیمارستان‌ها دیگر توان ارائه خدمات مطلوب به مصدومان حوادث ترافیکی را نداشته باشند و در صورت ادامه این روند قادر به خدمت‌رسانی نخواهند بود.

«رضا رضایی» رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت نیز اخیراً برای چندمین مرتبه نسبت به عملکرد بیمه‌های تجاری مبنی بر واریز نکردن سهم ۱۰ درصدی وزارت بهداشت در درمان مصدومان ترافیکی انتقاد کرده است.

هم‌اکنون بیشتر بیمارستان‌های استان‌های کشور با این مشکل مواجه هستند و مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌های تجاری، سابقه دیرینه‌ای دارد و تنها مربوط به سال‌های اخیر نیست.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha