سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با بیان اینکه ۷۰ درصد کودک‌آزاری تنها توسط والدین انجام نمی‌شود تشکیل شورای عالی کودک در جهت حمایت از حقوق کودکان را امر بی‌فایده‌ای دانست.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با بیان اینکه ۷۰ درصد کودک‌آزاری تنها توسط والدین انجام نمی‌شود تشکیل شورای عالی کودک در جهت حمایت از حقوق کودکان را امر بی‌فایده‌ای دانست.

به گزارش سلامت نیوز، حسن نوروزی در گفت وگو با خانه ملت، با تکذیب این خبر که 70 درصد کودک‌آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود گفت: 70 درصد کودک‌آزاری تنها توسط والدین انجام نمی‌شود ولی همه مواردی که مربوط به نحوه و محل کودک‌آزاری می‌شود، چه در رابطه با کودکان خیابانی و چه کودکان فعال در مراکز صنعتی در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و جرایم آن نیز تعیین شده است.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، در مورد پیشنهادی مبنی بر لزوم تشکیل شورای عالی کودک برای حمایت از کودکان ادامه داد: نیازی به تشکیل شورای عالی کودک نیست، چرا که ما تاکنون از تشکیل این قبیل شوراها بهره‌ای نبرده‌ایم.

نوروزی افزود: هم‌اکنون تنها باید دستگاه‌هایی که توسط قانون در جهت حمایت از حقوق کودکان موظف شده‌اند از جمله سازمان بهزیستی، وزارت کشور و نیروی انتظامی به وظایف خود به درستی عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تشریح وظایف تعیین‌شده برای هر کدام از این دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها باید به موارد گزارش شده از اعمال ظلم به کودکان به هر نحوی که بوده به دقت رسیدگی کنند، به این صورت که سازمان بهزیستی و وزارت کشور با پیگیری موضوعات اعلام شده در مورد آنها گزارش ارائه دهند، در حوزه کار نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود پیدا کرده، در حوزه عقیدتی یا کودک فروشی نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها و در بخشی از این روند نیز آموزش و پرورش لازم است ورود پیدا کنند، همچنین دادسراها نیز باید در جهت محاکمه و مجازات افراد خاطی اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مجازات‌های تعیین شده در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در 44 ماده مندرج در این لایحه برای افرادی که مرتکب کودک‌آزاری شوند متناسب با جرایم صورت گرفته مجازات‌های درجه یک تا درجه هشت اعم از حبس، انفصال از خدمت تا پرداخت دیه تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha