یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 238484

آنتی اکسیدان‌ها نوعی مواد طبیعی هستند که باعث توقف فعالیت برخی مواد شیمیایی مضر و موسوم به رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

بدنسازها آب پنیر بخورند

سلامت نیوز:آنتی اکسیدان‌ها نوعی مواد طبیعی هستند که باعث توقف فعالیت برخی مواد شیمیایی مضر و موسوم به رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.


موادی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد

احتمالا تاکنون نام آنتی اکسیدان‌ها را شنیده اید؛ آنتی اکسیدان‌ها نوعی مواد طبیعی هستند که باعث توقف فعالیت برخی مواد شیمیایی مضر موسوم به رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

گرچه بدن انسان به صورت طبیعی آنتی اکسیدان می‌سازد؛ بدن بیشتر از مواد خوراکی این مواد را دریافت می‌کند؛ بتا کاروتن یکی از انواع آنتی اکسیدان هاست که بخشی از ویتامین A است که در بدن تبدیل به یک آنتی اکسیدان قوی می‌شود.

لیکوپن، لوتئین، سلنیوم و ویتامین‌های A، Bو C از جمله آنتی اکسیدان‌ها هستند؛ با مصرف میوه، سبزیجات و مغز‌های خوراکی تا حد زیادی نیاز بدن به این مواد با ارزش تامین می‌شود.

افزایش احتمال حمله قلبی با مصرف کلاریترومایسین

به تازگی دانشمندان دریافتند که مصرف قرص "کلاریترومایسین" خطر حملات قلبی را در بیماران قلبی عروقی افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات 10 ساله‌ای که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا بر روی بیماران قلبی انجام شده بود، نشان داد؛ افرادی که تنها 2 هفته کلاریترومایسین را مصرف کرده بودند، به طور قابل توجهی در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی  قرار گرفتند.

هنوز علت افزایش خطر حملات قلبی با مصرف این دارو برای دانشمندان مشخص نیست با این وجود آن‌ها توصیه می‌کنند تا جایی که امکان دارد از دارو‌های جایگزین استفاده شود.

کلاریترومایسین نوعی آنتی بیوتیک است که برای درمان انواع مختلف عفونت‌های باکتریایی پوستی به کار می‌رود؛ همچنین از این دارو به همراه چند داروی دیگر برای درمان زخم معده ناشی از باکتری استفاده می‌شود.


سلامت پوست صورت با ریش

برخی از مردان همیشه ریش دارند و بسیاری از زنان هم معتقدند که ریش یا ته ریش چهره مردان را جذاب می‌کند؛ بهتر است بدانید که ریش برای سلامتی مردان هم مفید است.

محققان دانشگاه ساوثرن کویینزلند استرالیا دریافته‌اند که ریش مردان از برخورد ۹۰ تا ۹۵ درصد اشعه‌های فرابنفش نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کند؛ در حقیقت ریش احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد؛ علاوه بر این ریش به دلیل مرطوب نگه داشتن پوست صورت، محافظی مناسب در برابر باد و هوای سرد است که باعث خشکی پوست می‌شوند؛ در واقع با ریش چهره مردان دیرتر پیر می‌شود.


خواص شگفت انگیز بابونه

بابونه یکی از گیاهان مفید در طب سنتی است که قرن‌ها مورد استفاده اطبای ایرانی بوده است؛ امروزه هم ثابت شده که این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری بدن است.

یک فنجان چای بابونه دو میلی گرم سدیم دارد که موجب می‌شود چای بابونه یک نوشیدنی فوق العاده برای مبارزه با مشکلات عصبی از جمله، اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی و حتی اسپاسم‌های عضلانی باشد؛ همچنین بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی درمان مناسبی برای آلرژی و اختلالات پوستی بوده و مسکن روماتیسم است.

از این گیاه برای برطرف کردن اختلالات قاعدگی و هموروئید هم استفاده می‌شود.


چگونه تلخی بادمجان را برطرف کنیم

بادمجان یک خوراکی مفید برای کاهش فشار خون بالا و کاهش وزن است با این وجود برخی از افراد به دلیل مزه تلخی که برخی از بادمجان‌ها دارند، سراغ این ماده غذایی نمی‌روند.

بهتر است بدانید که روش‌هایی برای گرفتن تلخی بادمجان وجود دارد؛ شما می‌توانید به راحتی با آبلیمو این تلخی را از بین ببرید؛ برای این منظور بادمجان‌های پوست کنده را درون یک کاسه بزرگ پر از آب قرار داده و سه قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید؛ پس از گذشت ۱۵ دقیقه بادمجان ها آماده‌اند.

تخم‌های تیره رنگ و بزرگ بادمجان هم موجب تلخی این ماده غذایی می‌شود؛ قبل از استفاده از بادمجان آن‌ها را جدا کنید.


آب پنیر را دور نریزید

بیشتر افراد آب پنیر را دور می‌ریزند در حالی که آب پنیر منبع غنی از مواد معدنی، آلی و بسیاری از ویتامین‌های گروه B است؛ بهتر است بدانید که آب پنیر حتی در گذشته به عنوان یک نوشیدنی محبوب استفاده می‌شد.

آب پنیر موجب دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا می‌شود؛ این نوشیدنی موجب تقویت عضلات شده و برای افرادی که تمرینات بدنسازی دارند فوق العاده مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha