محققان فرانسوی نوعی پارچه موسوم به Fluxmedicare تولید کردند که در آن فیبرهای نوری و یک سیستم کنترل کننده تعبیه شده است و امکان درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و کراتوز را فراهم می‌کند.

تعبیه فیبرهای نوری در پارچه برای درمان امراض پوستی

سلامت نیوز: محققان فرانسوی نوعی پارچه موسوم به Fluxmedicare تولید کردند که در آن فیبرهای نوری و یک سیستم کنترل کننده تعبیه شده است و امکان درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و کراتوز را فراهم می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  پایگاه خبری مدیکال ساینس، هدف محققان از انجام این پروژه ساخت پارچه‌ای انعطاف‌پذیر و نورده بود که در درمان فوتو دینامیک بیماری Actinic Keratoses کاربرد دارد.


مهم‌ترین ویژگی این بیماری پوستی، لکه‌های زبر پوستی است که اغلب در روی صورت، لب‌ها، گردن و پشت دست‌ها ایجاد می‌شود.


این پروژه به منظور جایگزینی سیستم‌های PDT‌ که در آن‌ها از پنل‌های بزرگ برای نوردهی به پوست بیماران و درمان AK استفاده می‌شود، اجرا شده است. این سیستم‌ها موجب التهاب پوست و درد می شوند.


عملکرد سیستم جدید شبیه به سیستم PDT است و در آن ابتدا کرمی روی پوست مالیده می‌شود و سپس نور ساطع شده از پارچه موجب تسریع واکنش بین اکسیژن موجود در هوا و ماده حساس به نور موجود در کرم می‌شود. تنها تفاوت دو شیوه در منبع نور است.


در این سیستم جدید به جای استفاده از پنل‌های نوری بزرگ، فیبرهای نوری تعبیه شده در بافت پارچه، نور موردنیاز را بدون ایجاد التهاب، سوختی و درد، تامین می‌کنند.


محققان در آزمایشات کلینیکی این سیستم توانستند مجموعه‌ای از عوارض پوستی را برطرف کنند. بر اساس این تحقیقات سیستم جدید، میزان درد ایجاد شده در بدن بیماران را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.


همچنین هزینه استفاده از این سیستم حدود 5000 یورو است که تقریبا معادل یک سوم هزینه لازم برای استفاده از سیستم‌های موجود در بازار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha