عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هرگونه شفافیت درهزینه کرد منابع درمان کارگران را به نفع حوزه سلامت دانست.

اعتبارات درمانی کارگران در سال ۹۷ چگونه هزینه شود؟ / حساب مجزا به معنای دست اندازی به حقوق کارگران نیست

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هرگونه شفافیت درهزینه کرد منابع درمان کارگران را به نفع حوزه سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز، همایون هاشمی درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان متولی بخش سلامت درکشور است، گفت:‌ کارگر دارای بیمه تامین اجتماعی نیز درکنار افراد دیگر برای طی روند درمانی از وزارت بهداشت و درمان باید خدمات درمانی را دریافت  کند، بنابراین سیستم درمانی یکپارچه و خدمات منظم درمانی ایجاب می کند که منابع درمانی نیز دریک راستا هزینه شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، افزود:‌ واریز پول درمان کارگران دست اندازی به منابع و حقوق متعلق به این گروه از افراد نیست، بلکه ایجاد زمینه و شرایط لازم برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر و پکپارچه تر به جامعه کارگری است؛ ضمن اینکه قرارنیست وزارت بهداشت منابع درمان کارگران را صرف هزینه های خود کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی درمان تمامی اقشارجامعه است، تصریح کرد: ایجاد شفافیت درهزینه کرد درمان کارگران به این معنا نیست که اعتبارات درخزانه  دولت ذخیره شود، بلکه قراراست با ایجاد حساب مشترکی و با نظارت متولی منابع صرف امورات درمانی کارگران کشور و مشمولان استفاده از این پول شود.

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید پاسخگوی مطالبات بهداشتی و درمانی تمامی آحاد جامعه باشد، گفت:‌ مراکز درمانی تامین اجتماعی درحال حاضر براساس مجوزهای وزارت بهداشت فعالیت می کنند، بنابراین طبق اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام سلامت متولی و ناظر درحوزه مسائل بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت بوده و برای پاسخگویی مناسب درحوزه کارگران باید اعتبارات مربوط به حق درمان کارگران و نوع هزینه کرد آن مشخص شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تامین اجتماعی درحوزه کارگری برخی اقدامات قابل قبول را انجام داده است، افزود:‌ قطعا هرمصوبه ای درجهت شفافیت منابع درمان کارگران به نفع این افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha