معاون مرکز تحقیقات سوختگی، هزینه سوختگی در کشورمان را سالانه در حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه سوختگی در ایران

سلامت نیوز:معاون مرکز تحقیقات سوختگی، هزینه سوختگی در کشورمان را سالانه در حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیامک فرخ فرقانی صبح دوشنبه در نشست خبری هفتمین کنگره کشوری سوختگی که قرار است ۱۲ تا ۱۳ اسفند ۹۶ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، گفت: متاسفانه کشور ما در میزان مرگ و میر و تعداد بیماران سوختگی در حدود ۳۰ تا ۴۰ سال از کشورهای جهان اول عقب است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می دهند، افزود: هر سال در حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که ۳۰ هزار نفر آنان نیاز به بستری دارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب که هر بیمار سوخته در مرحله حاد ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، ادامه داد: هزینه بیمار سوخته در مرحله مزمن با ۵ برابر افزایش به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد.

به گفته وی، ۳۰ هزار بیمار دچار سوختگی در کشور که نیاز به بستری دارند ۳ هزار میلیارد تومان هزینه به اقتصاد سلامت و کشور تحمیل می کنند.

فرخ فرقانی با اشاره به بار اقتصادی بالایی که سوختگی در کشور دارد، افزود: سوختگی سیزدهمین عامل بار بیماری ها در کشور و شانزدهمین عامل ایجاد معلولیت در کشور است.

معاون مرکز تحقیقات سوختگی در ادامه از حضور میهمانان خارجی از کشورهای برزیل، رومانی، سوئد، بلژیک، کانادا، یونان و ترکیه در کنگره امسال خبر داد و گفت: میهمانان خارجی به عنوان سخنران و شرکت در میزگرد حضور خواهند داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha