دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 238625

جالب است بدانید این فرآورده دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.

خواص شیر نارگیل برای پوست

سلامت نیوز: جالب است بدانید این فرآورده دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، شیر نارگیل معمولاً برای افرادی که نمی‌توانند مواد حاوی لاکتوز مصرف کنند توصیه می‌شود. جالب است بدانید این فرآورده دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. 

شیر نارگیل کلسترول خوب را بالا برده و کلسترول بد را پایین می‌آورد. همچنین به خاطر داشتن پتاسیم گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد. این محصول سرشار از ویتامین سی، ‌ای، ب1، ب3، ب5 و ب6 و همچنین آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است. شیر نارگیل دارای لوریک اسید نیز است؛ نوعی چربی که در شیر مادر  یافت می‌شود و دارای خاصیت ضد باکتریایی است و به رشد استخوان‌ها و حفظ سلامت بدن کمک می‌کند.

شیر نارگیل را برای بازیابی موهای خشک و آسیب دیده می‌توان استفاده کرد. برای این کار کف سر و مو‌ها را برای 5 دقیقه با آن ماساژ دهید، سپس با حوله‌ای گرم پاک کنید.این فرآورده به رشد مو نیز کمک می‌کند. قبل از حمام، مو‌ها را برای 3 تا 5 دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس به طور معمول با شامپو بشویید.

این شیرهمچنین به‌عنوان نرم‌کننده  عمل می‌کند.از آن می‌توانید برای پاک کردن آرایش نیز استفاده کنید؛ برای این کار روغن زیتون و شیر نارگیل را به نسبت دو به یک  با هم ترکیب کنید. بدین ترتیب نه تنها آرایش شما پاک می‌شود ،بلکه پوست از موادی مفید تغذیه می‌کند.در افرادی که پوست‌های چرب دارند شستن پوست با شیر نارگیل می‌تواند باعث کاهش جوش زدن شود. این به دلیل همان خاصیت آنتی باکتریایی این ماده است.

برای پوست‌های خشک نیز می‌توان شیر نارگیل را به‌ عنوان مرطوب‌کننده استفاده کرد. ویتامین «سی» موجود در این محصول موجب حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شده و در نتیجه برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و چین و چروک‌ها مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha