سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 238701

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود مشخص کردند، پیروی از یک رژیم سالم گیاهی، در کاهش خطر ابتلا به افسردگی موثر خواهد بود.

آیا غذا روی روحیه تاثیر می‌گذارد؟

سلامت نیوز: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود مشخص کردند، پیروی از یک رژیم سالم گیاهی، در کاهش خطر ابتلا به افسردگی موثر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از مدیکال‌نیوز‌تودی، پژوهشگران ، پس از درک این موضوع که یک رژیم غنی از میوه‌ها، سبزیجات و همه دانه‌ها ممکن است به کاهش خطر افسردگی کمک کند، دربررسی جدید خود ادعا کرده‌اند که پیروی از یک رژیم سالم گیاهی، به همان اندازه که برای بدن مفید است برای ذهن هم مفید است.

پژوهشگران دریافته‌اند افرادی که "رویکرد خوراکی برای توقف فشار خون بالا" یا "دش" (DASH)را رعایت می‌کنند، در مقایسه با افرادی که این رژیم را رعایت نمی‌کنند، تا 6.5  سال کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

دکتر "لورل چرین" (Laurel Cherian)، از مرکز پژشکی "دانشگاه راش" (Rush University) آمریکا، از نویسندگان این پژوهش و همکارانش، قرار است یافته‌های خود را در نشست سالانه "آکادمی مغز و اعصاب آمریکا" (AAN) که ماه بعد در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارائه دهند.

تخمین زده می‌شود که در سال 2016، حدود 16.2 میلیون بزرگسال در آمریکا یا تقریبا 6.7 درصد از جمعیت بزرگسال این کشور، حداقل یک مرحله افسرگی اساسی داشته‌اند که این حالت را به یکی از متداول‌ترین شرایط روحی تبدیل می‌کند.

ممکن است افراد مبتلا به افسردگی، احساسات مداوم ناامیدی، ناراحتی یا آزردگی را تجربه کنند و علاقه به فعالیت‌های لذت‌بخش را از دست بدهند، به دشواری در خواب دچار شوند و حتی افکار مربوط به خودکشی را در سر بپرورانند.

کاهش 11 درصدی خطر افسردگی

این پژوهش، 964 بزرگسال را در بر می‌گرفت که میانگین سنی آنها 81 سال بود و به طور متوسط، 6.5 سال تحت بررسی قرار گرفتند.

در این پژوهش، از همه شرکت‌کنندگان خواسته شد پرسش‌نامه‌ روزانه‌ای را کامل کنند. پژوهشگران، این پرسش‌نامه‌ها را ارزیابی کردند تا تبعیت از رژیم‌های غذایی گوناگون از جمله رژیم غربی، رژیم مدیترانه‌ای و رژیم دش را تایید کنند.

رژیم دش، به معنای مصرف بالای میوه‌ها، سبزیجات و همه دانه‌ها و در مقابل، مصرف کم مواد قندی و چربی‌های اشباع‌شده است. این رژیم توسط  "سازمان ملی قلب، شش، و خون آمریکا" (NHLBI)به عنوان راهی برای کاهش فشار خون ایجاد شد.

همچنین، شرکت‌کنندگان این پژوهش در یک دوره پیگیری، برای نشانه‌های افسردگی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

افرادی که بالاترین تبعیت را از رژیم دش داشتند، در مقایسه با افرادی که پایین‌ترین میزان تبعیت را داشتند، تا 11 درصد کمتر در معرض رشد افسردگی بودند.

دکتر چرین اشاره می‌کند این پژوهش، تنها، ارتباط میان رژیم غذایی دش و کاهش خطر افسردگی نشان می‌دهد؛ بنابراین نمی‌توان علت و معلول را مشخص کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha