چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 238811

متخصص اورولوژی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینکه واریکوسل یکی از مشکلات شایع در باروری مردان است، گفت: این بیماری اهمیت بسیاری دارد و معمولا در سنین 15 تا 20 سالگی خود را نشان می دهد.

مشکلات شایع درباروری مردان

سلامت نیوز:  متخصص اورولوژی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به اینکه واریکوسل یکی از مشکلات شایع در باروری مردان است، گفت: این بیماری اهمیت بسیاری دارد و معمولا در سنین 15 تا 20 سالگی خود را نشان می دهد.



به گزارش سلامت نیوز ، دکتر سعید آراسته اظهار کرد: این بیماری ممکن است سبب بروز مشکلات به ویژه اسپرم سازی شود که در صورت درمان به موقع آن بسیار کمک کننده خواهد بود.


به گزارش پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا،وی خاطر نشان کرد: افرادی که سابقه ناباروری یا ابتلا به واریکوسل در خانواده نزدیک خود را دارند بهتر است توسط متخصص اورولوژی مورد ارزیابی قرار گیرند.
آراسته همچنین با مهم دانستن وجود مشکلات چند سیستمی و فراگیر در بدن و نیز بیماری های مزمن و طولانی در مردان، گفت: این افراد باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرند و اهمیت این بررسی از آن جهت است که اگر زودتر به آن توجه شود امکان درمان بیشتر است و با افزایش سن ممکن است احتمال ایجاد اشکالات باروری بیشتر شود.


وی ادامه داد که مثلا کسانی که سندروم های با پایه ژنتیکی و کروموزومی داشته باشد بهتر است در سنین 15 تا 20 سالگی ارزیابی شده و در صورت لزوم درمان مناسب برای ایشان انجام شود.
آراسته با تاکید بر اهمیت شرایط محیط زندگی، شرایط شغلی و عادت های فردی در حفظ باروری مردان و بهداشت جنسی آنان تاکید کرد: اجتناب از کشیدن سیگار در هر سنی لازم است و بر روی آن بسیار تاکید می شود.


عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: بیشتر مردان تصور می ‌کنند که توانایی باروری در آنها قطعی است، اما واقعیت چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. همه مردانی که قصد دارند در آینده پدر شوند، باید سلامت تولید مثل را در جهت حفظ باروری، خصوصا با افزایش سن، جدی‌ تر بگیرند.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ابن سینا همچنین با توجه به اهمیت ابتلا و درگیری دستگاه تولید مثل مردان، به انواع بیماری ها تصریح کرد: ابتلا به برخی از بیماری ها همچون اوریون چنانچه در دوران بلوغ و پس از آن رخ دهد و باعث ایجاد التهاب در آن می شود و باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد چرا که ممکن است در عملکرد اسپرم سازی و باروری فرد اختلال ایجاد کند. هرچند لزوما ابتلا به این بیماری به خصوص اگر در سنین کودکی اتفاق بیفتد خطرناک و نگران کننده نیست.
وی در ادامه ضمن اشاره به حفظ سلامت باروری مردان در سنین نوجوانی و دهه دوم زندگی یعنی 11 الی 19 سالگی افزود: گاها ممکن است در این سنین بیماری تورشن اتفاق بیفتد که این افراد باید سریعا در 6 ساعت اول درمان شود و لذا نیازمند ارزیابی سریع است.البته درمان آن به طور معمول از طریق یک جراحی کوچک صورت می پذیرد. در غیر این صورت ممکن است سبب اختلال در عملکرد اسپرم سازی فرد شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha