قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سالانه 100 هزار نفر در اثر تصادف های جاده ای در کشور دچار آسیب معلولیت می شوند.

سالانه100 هزار نفر در اثر تصادف در کشور دچار معلولیت می شوند

سلامت نیوز: قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سالانه 100 هزار نفر در اثر تصادف های جاده ای در کشور دچار آسیب معلولیت می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد علی کوزه گر عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از مرکز نگهداری معلولان ذهنی حرکتی «حبیب بن مظاهر» در بندرعباس افزود: 20 هزار نفر نیز در اثر تصادف های جاده ای کشته می شوند که متاسفانه میزان معلولیت های پایدار ناشی از سانحه رانندگی پنج برابر بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از این حوادث است و مسئولان باید چاره اندیشی کنند.
وی بیان داشت: افراد زیادی نیز سالانه به صورت مادرزادی، مسائل ژنتیک و دیگر حوادث دچار معلولیت می شوند که توانستیم با برنامه های غربالگری و ژنتیک قبل از ازدواج این مشکل را تا حدی برطرف کنیم.
قائم مقام مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به آسیب های اجتماعی و تصادف های جاده ای گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید توجه ویژه ای به این گونه آسیب ها داشته باشد و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این آسیب ها را شناسایی کنند.
کوزه گر با اشاره به اینکه مسئولیت های اجتماعی مهم ترین هدف در سازمان بهزیستی است، گفت: یکی از مهم ترین راهکار ها برای مقابله با این آسیب ها، مسئولیت پذیر بودن نهادها و سازمان ها است.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین دغدغه سازمان بهزیستی جلب مشارکت های مردمی است که این سازمان سامانه جذب خیران و داوطلبان را راه اندازی کرده و تاکنون 8 هزار خیر و 48 هزار داوطلب که بیشتر پزشکان هستند در این سامانه نام نویسی کرده اند.
مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی حرکتی حبیب بن مظاهر در بندرعباس امروز پنجشنبه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید.
این مرکز دارای 800 متر مربع زیر بنا در 2 طبقه و با هزینه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال توسط خیر محمد رضا صفا ساخته و تجهیز شده است و تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha