سه بیماری تنها جزء بیماری های خاص بود که با این مصوبه 4 اختلال و بیماری دیگر نیز زیر مجموعه بیماری های خاص قرار گرفت و مقرر شد هزینه های درمان از محل بیمه پایه سلامت پرداخت شود.

اوتیسمی ها ماهانه تا 3میلیون تومان هزینه دارند!

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: از اقدام کمیسیون تلفیق برای چنین حمایتی کمال تشکر را داریم اما اگر بودجه برای این مصوبه تخصیص نیابد به طورقطع این مصوبه کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: سعیده صالح غفاری در رابطه با لایحه ارائه شده در مجلس مبنی بر "محاسبه هزینه های بیماران اوتیسم همانند بیماران خاص" گفت: در اثر رایزنی های یکی دو سال اخیر توسط تمامی گروه های مربوط به اوتیسم خصوصا در یک ماه گذشته که با تعدادی از نمایندگان مجلس مکاتبات رسمی داشتیم و از برخی از آنان حدود 15 نماینده اعلام حمایت بیان شد و بنابر گفته های نمایندگان، اجماع جمعی مبنی بر فرارگیری هزینه های اختلال طیف اوتیسم جزء یکی از سرفصل های مربوط به بیماریها بود.

 

وی در ادامه افزود: سه بیماری تنها جزء بیماری های خاص بود که با این مصوبه 4 اختلال و بیماری دیگر نیز زیر مجموعه بیماری های خاص قرار گرفت و مقرر شد هزینه های درمان از محل بیمه پایه سلامت پرداخت شود.

 

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران متذکر شد: اوتیسم یک بیماری نیست بلکه اختلال محسوب می شود و درمانش نیز درمان حداقل بسته توانبخشی که حدود 600 تا 700 هزار تومان در ماه است، لذا انجمن در این مورد تاکید زیادی دارد که علاوه بر درمان دارویی که در سبد درمانی اوتیسمجایگاه محدود و بسیار کمی دارد، عملا بسته خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی، رفتار درمانی نیز باید تحت پوشش پایه بیمه قرار گیرد.

 

به گفته غفاری، امیدواریم با جلساتی که مسئولین بیمه و وزارت بهداشت داریم بتوانیم به جمع بندی مثبتی دست پیدا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مجلس افزایش بودجه ای را برای این طرح در نظر نگرفته است لذا خواستاریم اگر در سال 97 نیز این افزایش بودجه میسر نشد، سازمان های مجری بتوانند از محل های مرتبط و تخصصی خود سهمی را به بیماران اوتیسم در نظر بگیرند.

 

غفاری افزود: البته پروسه اجرایی اش به دست سازمان اصلی نهاد متولی سلامت کشور یعنی وزارت بهداشت خواهد بود. امیدواریم این وزارتخانه بتواند به سرعت در این موضوع ورود پیدا کرده و مدیریت کردن هزینه های توان بخشی که حداقل هزینه هاست و تخصیص بودجه فعلی در این رابطه نظر بگیرند.

 

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های توان بخشی طیف اختلال اوتیسم شامل هیچ گونه بیمه ای نیست. هزینه یک فرد طیف اوتیسم ماهی 1.5 تا 3 میلیون براورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha