محققان انگلیس پیش بینی تاثیر دارو دردرمان سرطان پستان با آزمایش خونی در مطالعه جدیدی متوجه شدند که با یک آزمایش خون می توان طی چند هفته کارایی دارو را در درمان سرطان پستان پیش بینی کرد.

پیش بینی تاثیر دارو دردرمان سرطان پستان با آزمایش خون

سلامت نیوز:محققان انگلیسی در مطالعه جدیدی متوجه شدند که با یک آزمایش خون می توان طی چند هفته کارایی دارو را در درمان سرطان پستان پیش بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این در حالی است که امروزه بیماران مبتلا به سرطان پستان برای مشاهده تاثیر داروی پالبوسیکلیب که برای درمان این بیماری استفاده می شود، باید دو تا سه ماه منتظر بمانند.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال دیلی،اما آزمایش خون ابداعی محققان موسسه تحقیقات سرطان در لندن و وزارت بهداشت انگلیس می تواند تاثیر این دارو را در چند هفته مشخص کند.


این آزمایش خون در واقع تکه های دی.ان.ای تومور را که توسط سرطان پستان در خون در حال چرخش هستند، جستجو می کند.این آزمایش خون با بررسی دی.ان.ای سرطان در دو هفته اول درمان نشان می دهد که آیا دارویی که برای درمان این بیماری استفاده شده است، موثر بوده است یا خیر.


محققان خاطر نشان کردند که داشتن یک شاخص اولیه از نحوه عملکرد درمان می تواند به پزشکان اجازه دهد تا درمان را سازگار کنند و برای برخی بیماران داروی جایگزینی تجویز کنند که احتمالا برای آنها مفیدتر است.


با این حال محققان با انتشار این مطالعه در مجله Nature Communications هشدار می دهند که لازم است قبل از استفاده بالینی از این آزمایش خون ،بررسی های بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha