رئیس نظام پرستاری همدان، راه اندازی مراکز مراقبت پرستاری در منزل را در راستای کاهش هزینه های بستری بیماران و توجه به پرستاری جامعه نگر دانست.

کاهش هزینه های سلامت با ایجاد مراکز پرستاری در منزل

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری همدان، راه اندازی مراکز مراقبت پرستاری در منزل را در راستای کاهش هزینه های بستری بیماران و توجه به پرستاری جامعه نگر دانست.

به گزارش سلامت نیوز، هادی زرینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به اعطای مجوز به موسسات هوم‌کر «پرستاران در منزل» در استان، اظهار کرد: تاکنون 10 نفر درخواست مجوز راه‌اندازی این موسسه را در استان داده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار موسسه هوم‌کر در شهر همدان فعال است، گفت: 10 موسسه درخواست مجوز داده و با توجه به طرح جدید، اردیبهشت ماه احتمالاً مجوز اعطا شود.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه در هفته چند نفر برای گرفتن مجوز به نظام پرستاری استان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ همدان نخستین استان در کشور بود که قرارداد یک بیمارستان با سه مرکز هوم‌کر منعقد کرد و اکنون فعالیت‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته آئین‌نامه هوم‌کر از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و متولی کار مراکز پرستاری هستند، افزود: اهمیت مراکز هوم‌کر برای سالمندان بسیار مورد توجه است.

زرینی با اشاره به اینکه طبق این طرح پرستاران به منزل می روند و بیماران را مراقبت می‌کنند، بیان کرد:‌ برای کاهش مدت بستری بیماران در بیمارستان ادامه مراقبت، به پرستاران زیرنظر مراکز هوم‌کر سپرده می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha