سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در طرح تحول سلامت، مقدار زیادی کسری آورده ایم و مدیران به طور دایم تحت فشار هستند؛ باید کاری کرد تا تنش ها کمتر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: درطرح تحول سلامت کسری آوردیم

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در طرح تحول سلامت، مقدار زیادی کسری آورده ایم و مدیران به طور دایم تحت فشار هستند؛ باید کاری کرد تا تنش ها کمتر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی نوبخت حقیقی در اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت افزود: شتابزدگی طرح تحول سلامت در اصل، شتاب در خدمت‌رسانی به مردم بود.
وی ادامه داد: طرح در اردیبهشت 93 برای تمام ایران انجام شد و بار مراجعه به بیمارستان ها افزایش پیدا کرد؛ از همین رو پول کم آوردیم.
نوبخت اضافه کرد: طرح تحول سلامت با عجله انجام شد اما نیت خیر برای اجرای آن وجود داشت و با اجرای این طرح، رضایتمندی مردمی ایجاد شد.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و رباط کریم در مجلس ، اظهارکرد: درمان در ایران و جهان ، گران است و دولت باید برای این امر فکری می کرد تا کسی که بخش دولتی را برای درمان انتخاب کرده است دچار سرگردانی نشود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اساسا برای اداره امور کشور باید سلامت و امنیت تامین شود و برای همین کل پول مملکت را صرف این امور می شود که در دولت یازدهم این امر انجام شد.
نوبخت تصریح کرد: کاهش میزان پرداخت، تدارک دارو و تجهیزات پزشکی درون بیمارستان، بهبود کیفیت هتلینگ (خدمات غیر پزشکی به بیمار بستری در بیمارستان) و کاهش پرداختی مردم در طرح تحول سلامت تحقق پیدا کرد و رضایت نسبی مردم را به همراه داشت.
نوبخت با تاکید بر اینکه باید کسری های گذشته را جبران کنیم و به حد تعادل برسانیم، یادآور شد: نظام به اندازه کافی به این طرح استراتژیک توجه دارد و هزینه های آن را تامین می‌کند. پولی که مردم باید بدهند باید مطابق وسعشان باشد .
وی اظهار کرد: هزینه های درمانی مردم در طرح تحول سلامت از حدود 58 درصد به 38 درصد رسیده که در این راستا سازمان جهانی بهداشت هم قدردانی کرده است .
وی تاکید کرد: طرح تحول سلامت به منظور رفع مشکلات حوزه سلامت در حال اجراست اما این کار عزم سیاسی و هزینه نیازدارد.

اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت ایران در سالن همایش های مرکز قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است. روز گذشته که روز نخست این اجلاس بود، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند. در این همایش که عصر امروز به کار خود پایان می دهد قرار است سیاست ها و برنامه های سازمان بیمه سلامت ایران برای مدیران این سازمان تبیین و راهکارهای لازم برای ارائه خدمت هرچه بهتر و بیشتر به نیازمندان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha