سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 239310

افزایش شیر مادر یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از خانم هایی که به تازگی مادر شده اند دارند. برخی غذاها به افزایش شیر مادر کمک می کنند که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

افزایش شیر مادر با این خوراکی های مفید

سلامت نیوز: افزایش شیر مادر یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از خانم هایی که به تازگی مادر شده اند دارند. برخی غذاها به افزایش شیر مادر کمک می کنند که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، لذت شیر‌دهی آرزویی است که خیلی از مادران تمایل به تجربه کردن آن دارند و مطمئنا برای یک مادر هیچ‌ چیز نمی‌تواند به اندازه رسیدگی و برطرف کردن نیازهای نوزادش خوشحال‌کننده‌تر باشد. به‌طور کلی بعد از تولد نوزاد، بدن مادر به‌طور طبیعی شروع به ترشح شیر می‌کند اما گاهی این میزان شیر برای کودک کافی نیست و او همواره احساس گرسنگی می‌کند. خوش‌بختانه در مطلب امروز با لیستی از بهترین خوراکی‌هایی آشنا می‌شویم که به افزایش میزان شیر مادر کمک چشمگیری می‌کنند.


افزایش شیر مادر با آب

آب از لحاظ فنی یک غذا نیست، اما خوب است بدانید یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای شما برای بالا بردن و افزایش میزان شیر آب است. برای کسب میزان آب لازم برای بدن، نیاز نیست روزانه گالن‌ها آب مصرف کنید و تنها کافی است تا به مقدار لازم آب بنوشید. به‌طور کلی، ۸ لیوان آب در روز نیاز شما را برطرف خواهد کرد و همین مقدار کافی است تا بدن‌تان دچار کم‌آبی و عواقب ناشی از آن نشود. سعی کنید در روزهای ابتدایی شیردهی در زمان شیر دادن به نوزادتان همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید و مرتب از آن بنوشید. ممکن است در ابتدا تشنه نباشید اما عجیب نیست اگر تنها چند دقیقه بعد از شیر دادن احساس تشنگی کنید.


افزایش شیر مادر با بلغور جو دو‌سر

بلغور جو دو‌سر یک گزینه عالی برای تامین شیر مورد نیاز برای کودک شما است. برای خوردن این خوراکی خوش‌طعم کافی است تا صبح‌ها یک کاسه بلغور جو دو‌سر داغ بخورید تا علاوه بر لذت بردن از طعم بی‌نظیر آن میزان شیر خود را به مقدار زیادی بالا ببرید. علاوه بر این، جو دو‌سر کمک می‌کند تا میزان کلسترول بد بدن‌تان کاهش یابد و هم‌زمان فشار خون‌تان هم تثبیت و تنظیم شود.


افزایش شیر مادر با هویج

هویج مملو از بِتاکاروتن است که برای افزایش میزان ترشح شیر‌ گزینه بسیار مناسبی است. علاوه بر این، هویج منبع سالم و مفیدی برای دریافت کربوهیدرات هم هست. پس اگر بعد از زایمان دچار اضافه وزن شده‌اید، هویج می‌تواند علاوه بر افزایش شیر به لاغری و تناسب اندام‌تان هم کمک کند. برای سهولت کار، چند عدد هویج را پوست بگیرید و حلقه‌ حلقه برش بزنید و در یک ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید تا هر زمان احساس گرسنگی کردید از آن میل کنید.


افزایش شیر مادر با رازیانه

رازیانه یک گیاه عالی برای مادرانی است که نیاز به ترشح شیر بیشتر دارند. رازیانه حاوی مقدار زیادی فیتو‌‌استروژن Phytoestrogens است که به افزایش شیر کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، توصیه می‌شود افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند از این گیاه مفید بیشتر مصرف کنند.


افزایش شیر مادر با آجیل (دانه‌های روغنی)


بادام هندی، بادام، گردو و غیره همگی از بهترین مواد خوراکی برای افزایش میزان شیر مادر هستند. این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی چربی‌های مفید و آنتی‌اکسیدان هستند. نکته قابل توجه اینکه، در صورت امکان از نوع خام آجیل‌ به جای بو داده استفاده کنید. آجیل‌های بو داده حاوی مقدار زیادی روغن و نمک هستند که برای سلامتی ما مناسب نیستند.


افزایش شیر مادر با کنجد

دانه کنجد علاوه بر خوشمزه بودن برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است. صرف نظر از تاثیر موثر آن بر شیر، این خوراکی حاوی مقدار زیادی کلسیم هم هست. می‌توانید از این خوراکی خوش‌طعم در تهیه انواع مختلف غذاها، سالادها و سس‌ها استفاده کنید.


افزایش شیر مادر با زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع حالت تهوع صبحگاهی در طی دوره بارداری است. پس اگر بعد از تولد نوزاد‌تان هنوز زنجبیل تازه و یا حتی پودر خشک شده آن را در منزل دارید استفاده از آن می‌تواند یک راه‌حل عالی برای افزایش شیر‌‌ شما باشد. می‌توانید از زنجبیل در چای، غذا و حتی شیرینی که می‌خورید استفاده کنید و از طعم تند و تازه آن لذت ببرید. زنجبیل برای درمان معده درد و دردهای مفصلی هم گزینه بسیار مناسبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha