معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جــــــوانان جزئیات تفاهمنامه‌ای را تشریح کرد که بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح امضا شده است. این تفاهمنامه با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در راستای مهارت آموزی سربازان تنظیم و به امضا رسیده و با اجرایی شدن آن جوانان بسیاری می‌توانند 6‌ماه از دوره خدمت سربازی را به‌صورت امریه سپری کنند. محمدمهدی تندگویان اعلام کرد: «2روز پیش این تفاهمنامه امضا شد و در سال97 اجرایی می‌شود.»

تسهیلات جدید سربازی برای 40 هزار جوان کارآفرین

سلامت نیوز: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جــــــوانان جزئیات تفاهمنامه‌ای را تشریح کرد که بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح امضا شده است. این تفاهمنامه با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در راستای مهارت آموزی سربازان تنظیم و به امضا رسیده و با اجرایی شدن آن جوانان بسیاری می‌توانند 6‌ماه از دوره خدمت سربازی را به‌صورت امریه سپری کنند. محمدمهدی تندگویان اعلام کرد: «2روز پیش این تفاهمنامه امضا شد و در سال97 اجرایی می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با ستاد کل نیروهای مسلح در دو بخش به توافق رسیده‌اند، تصریح کرد: بخش اول مربوط می‌شود به کسب مهارت‌های مورد نیاز برای سربازانی که در حال خدمت هستند. در این بخش وزارت ورزش و جوانان پذیرفت که آموزش‌های مربوط به مهارت‌آموزی سربازان در رشته‌های ورزشی، نگهداری از اماکن ورزشی و همچنین مهارت‌هایی که دراین مقوله به وزارت ورزش و جوانان ارتباط دارد را انجام دهد.در واقع اگر مشمولی بخواهد از این نوع مهارت‌آموزی‌های حین خدمت بهره ببرد کافی است درخواست بدهد.

وی ادامه داد: «همچنین آن دسته از مشمولانی که سابقه‌ای در حوزه ورزشی داشته و تمایل به ادامه آن دارند نیز می‌توانند با ارائه درخواست در حوزه مورد علاقه‌شان خدمت کنند و مهارت بیشتری بیاموزند. در این بخش بیشتر بر بحث آموزش حرفه‌ای سربازان تأکید داریم. البته آن مشمولانی که به‌صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت ورزشی‌اند و هدف‌شان کسب مقام قهرمانی است نیز می‌توانند در دوران خدمت سربازی مسیر ورزشی‌شان را ادامه دهند.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مهم‌ترین بخش این تفاهمنامه اینطور توضیح داد: «در بخش دوم، ستاد کل نیروهای مسلح به تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان این وزارتخانه مشوقی ارائه داد. در این بخش جوانانی که در تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان فعالیت می‌کنند به شرط آنکه اعتبارنامه سمن‌ها را از وزارت ورزش و جوانان اخذ کرده باشند، می‌توانند از امریه‌ای به‌مدت 6ماه استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «آن دسته از جوانانی که در حوزه کارآفرینی و اشتغال و به‌خصوص در مناطق دورافتاده و روستایی مشغول فعالیت در تشکل‌ها هستند از این امریه بهره‌مند می‌شوند. مشمولان مورد تأیید این وزارتخانه، 6‌ماه امریه را در تشکلی که قبلا فعالیت می‌کردند مشغول به خدمت سربازی می‌شوند.این امریه شامل 6‌ماه پایانی خدمت است.»

تندگویان با محاسبه آماری تعداد مشمولان این طرح را تخمین زد و گفت: «هم‌اکنون 2هزار تشکل مردم‌نهاد حوزه جوانان در کشور ثبت شده است. در کشور270هزار جوان (مونث و مذکر) عضو تشکل‌ها هستند که در بخش‌های مختلف در حال فعالیتند. طبق برآوردهای ما هم‌اکنون این طرح امریه حداقل به 40هزار جوان تعلق می‌گیرد.»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نحوه ثبت درخواست مشمولان برای استفاده از این طرح را تشریح کرد و گفت: «ساختار این طرح، ساختار سرباز مهارت است که در ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است. چه سربازانی که حین خدمت هستند و چه آنهایی که قرار است دفترچه اعزام ارسال کنند می‌توانند با مراجعه به بخش سرباز مهارت ستاد کل نیروهای مسلح و ارائه درخواست از این طرح استفاده کنند. ستاد کل نیروهای مسلح نیز بعد از دریافت فرم‌های درخواست، متقاضیان را به ما معرفی می‌کند.وزارت ورزش و جوانان نیز بعد از بررسی، افراد مورد تأیید را به ستاد کل معرفی می‌کند».

در پایان تندگویان اضافه کرد: «این تفاهمنامه با توجه به دستور فرمانده کل قوا در راستای فرمان ایجاد طرح سرباز مهارت به امضا رسیده و نیازی به تصویب مجلس نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha