مطالعات اخیر نشان می‌دهد میزان چربی دور کمر و شکم زنان می‌تواند احتمال بروز اضطرب در میانسالی انها را افزایش دهد.

چربی دور شکم احتمال بروز اضطراب در میانسالی را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می‌دهد میزان چربی دور کمر و شکم زنان می‌تواند احتمال بروز اضطرب در میانسالی انها را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از ساینس الرت، اضطراب یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان است که در زنان، به ویژه زنان میانسال بیشتر دیده می‌شود. عوامل مختلفی در بروز اضطراب نقش دارند. نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد میزان چربی دور کمر و شکم زنان می‌تواند احتمال بروز اضطرب را افزایش دهد.
این مطالعه با بررسی اطلاعات بیش از پنج هزار و 580 زن میانسال با میانگین سنی 49.7 سال نشان می‌دهد چربی شکم و دور کمر می‌تواند شانس بروز اضطراب را افزایش دهد. نسبت دور کمر به قد یک شاخص مهم برای ارزیابی سلامت قلب است و این مطالعه اولین باری است که ارتباط این شاخص با بروز اضطراب را نشان می‌دهد. بر اساس این شاخص زنی که اندازه دور کمرش بزرگتر از نصف قدش باشد، چاق محسوب می‌شود.
اضطراب یکی از نگرانی‌های جامعه سلامت است چراکه احتمال بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات تیرویید، اختلالات تنفسی و مشکلات روحی را افزایش می‌دهد. محققان احتمال می‌دهند افزایش اضطراب در دوره میانسالی به دلیل کاهش ترشح هورمون استروژن است. استروژن یک هورمون محافظ عصبی است. در ادامه این مطالعه آمده است تغییرات هورمونی در افزایش اضطراب و چربی دور کمر و شکم زنان نقش دارد.
این مطالعه که نتایج آن در نشریه آنلاین Menopause منتشر شده است، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه بهداشت و سلامت زنان میانسال در اختیار متخصصان قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha