سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در آمریكا موفق شدند از روی آغاز سن بلوغ خطر ابتلا به پوكی استخوان را در افراد بزرگسال پیش بینی كنند.

به گزارش ایسنا، این گروه از متخصصان مشخص كردند كه شروع سن بلوغ اولین تاثیر را روی تراكم املاح معدنی استخوانی بر جای می‌گذارد.


این پزشكان به سرپرستی دكتر وینست گیلسانز، رییس عكس برداری بالینی در انستیتو مطالعاتی سابان بیمارستان اطفال لس آنجلس هم چنین دریافتند كه طول مدت دوران بلوغ تاثیری در میزان تراكم و انباشتگی بافت استخوانی ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، كاهش تراكم اصلاح معدنی استخوانی منجر به بروز پوكی استخوان می‌شود كه در نتیجه آن استخوانها بسیار ترد و شكننده می‌شوند و احتمال ترك خوردگی آنها افزایش می‌یابد.

این متخصصان روی 78 دختر و 84 پسری كه تازه به سن بلوغ رسیده بودند مطالعه كرده و آزمایشات خود را با زمان بلوغ جنسی این نوجوانان ادامه دادند.

دكتر گیك نز تصریح كرد ما در مطالعات خود دریافتیم كه بلوغ زودرس باعث افزایش تراكم یا به عبارت دیگر موجب افزایش استحكام استخوانها می‌شود در حالی كه بلوغ دیرهنگام به معنی استحكام كمتر و كاهش تراكم استخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha