عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، خواستار ترویج فرهنگ ایجاد ارتباط بین بیمار و کادر درمانی شد و گفت: متاسفانه نقش پرستاری در بین مردم و بیماران خوب جا نیفتاده و همین موضوع باعث خشونت علیه پرستاران می شود.

دلایل خشونت علیه پرستاران/ مردم با خدمات پرستاری آشنا نیستند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، خواستار ترویج فرهنگ ایجاد ارتباط بین بیمار و کادر درمانی شد و گفت: متاسفانه نقش پرستاری در بین مردم و بیماران خوب جا نیفتاده و همین موضوع باعث خشونت علیه پرستاران می شود.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود مجرد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به خشونت های اخیر علیه پرستاری گفت: متاسفانه فرهنگ سازی لازم در مورد ارتباط همراهان بیمار و مددجویان با کادر درمان و بالعکس صورت نگرفته یا بسیار ضعیف انجام شده که می تواند منجر به بروز خشونت شود.

وی با بیان این که فشار کاری بسیار بالا باعث افزایش ضریب خطا و عدم تمرکز برای ارائه خدمات با کیفیت می شود ، تصریح کرد: زمانی یک نفر کادر درمانی به جای ارائه خدمات مراقبتی به پنج بیمار ، مسئولیت مراقبت از 15 الی 20 بیمار را بر عده دارد طبیعتا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها عدم تمرکز مناسب است و این عدم تمرکز و بروز خطا سبب نارضایتی بیمار و همراهان خواهد شد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به راهکارهای پیشنهادی جهت کاهش خشونت علیه کادر درمان، افزود: تهیه کلیپ های آموزشی و پخش ازرسانه ملی مثلا برنامه ای شبیه به فرهنگ سازی برای نحوه رانندگی که از شبکه های تلویزیونی پخش می شود.، استانداردسازی نسبت بیمار به پرستار ، چینش شیفت های کاری به شیوه های استاندارد می تواند راهکارهای مناسب جهت کاستن خشونت همراهان و بیماران نسبت به کادر درمان باشد.

وی دلایل عدم اطلاع رسانی ضرب و شتم ها علیه کادر درمان را اینگونه برشمرد و تصریح کرد: عدم آگاهی پرستاران به حق و حقوق قانونی خود و یا ترس از عدم حمایت مسئولین سبب می شود که اهانت ها و درگیری های صورت گرفته بین خود و همراهان بیمار را گزارش نکنند.

مجرد خاطر نشان کرد: هفته پیش در مرکز آموزش درمانی امام خمینی (ره) ارومیه همراه بیمار به صورت غیر منتظره و دور از انتظار به همکار خانم که در استیشن مشغول انجام وظیفه بود، حمله ور شده ولی خوشبختانه همکاران نگهبانی سریع وارد عمل شدند. طی یک ماه اخیر چندین مورد شکستگی بینی ، آسیب دیدگی گردن برای همکاران پرستار در ارومیه رخ داده است که متاسفانه اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته است

وی با اشاره به موضوعات حقوقی پرستاران ارومیه اظهار داشت: عدم اجرای دقیق قانون ارتقای بهره وری، عدم پرداخت به موقع حق و حقوق کارکنان و معوقات در حدود یازده ماه از جمله موضوعات حقوقی پرستاران ارومیه به شمار می رود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha