وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اعتراض این نماینده با بیان اینکه «شما واردات محصولات تراریخته را به کشور ممنوع نکردید»، گفت: وزراتخانه های جهادکشاورزی و بهداشت مخالف ممنوعیت ورود این محصولاتند، زیرا اگر ممنوع کنیم تامین روغن و ذرت کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

انتقاد نمایندگان درباره تراریخته ها به وزیر کشاورزی/کنترل واردات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست

سلامت نیوز: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 23 اسفندماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 15 دقیقه و با حضور 233 نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس قرار گرفت و آقایان علی وقف‌چی، صدیف بدری ، حسین مقصودی، محمود صادقی، نادر قاضی‌پور و مهرداد بائوج لاهوتی در موارد استیضاح صحبت کردند و دو نفر از نمایندگان استیضاح کننده ، آقایان محمدصادق حسنی جوریابی و محسن کوهکن هر کدام 15 دقیقه توضیحات تکمیلی را در موارد استیضاح ارائه دادند.

در این میان یکی از نکاتی که مورد انتقاد نمایندگان موافق استیضاح بود مسئله محصولات دستکاری شده ژنتیکی در کشور بود که با اعترض نادر قاضی پور به صحن علنی کشانده شد.

قاضی پور دلیل اصلی مشکلات زیست محیطی کشور را محصولات تراریخته دانست و گفت : دولت چرا اقدامی در جهت جلوگیری از واردات محصولات تراریخته به کشور انجام نمی دهد؟ تراریخته مشکل اصلی زیست محیطی بوده و کنترل واردات مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وزیر جهاد کشاورزی  در پاسخ به اعتراض این نماینده با بیان اینکه «شما واردات محصولات تراریخته را به کشور ممنوع نکردید»، گفت: وزراتخانه های جهادکشاورزی و بهداشت مخالف ممنوعیت ورود این محصولاتند، زیرا اگر ممنوع کنیم تامین روغن و ذرت کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هم در بخش دوم سخنانش گفت : در داخل کشور محصولات تراریخته تولید نکرده ایم، شما نمایندگان در قانون وظیفه ای را بر عهده دولت و وزارتخانه ها گذاشته اید و کمیته علمی ایمنی- زیستی داریم.

وی در ادامه با یادآوری موضوع های مطرح شده درباره گندم تراریخته نیز گفت: فردی که کشاورز نبوده در این زمینه سوء استفاده ای کرده و دستگاه قضایی نیز با آن برخورد داشته است؛ نباید تولید محصول و زحمت کشاورزان را زیر سوال ببریم.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با  105 رای موافق ، 117 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 229 آرای مأخوذه عصر امروز (سه شنبه 22 اسفند) به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعتماد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha