وزیر بهداشت، با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی و بازرسی از اماکن عمومی، گفت: ۴۸۱ رستوران و اغذیه فروشی متخلف در طرح سلامت نوروزی پلمب شد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی و بازرسی از اماکن عمومی، گفت: ۴۸۱ رستوران و اغذیه فروشی متخلف در طرح سلامت نوروزی پلمب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در برنامه سفر بخیر که شب گذشته از شبکه سه سیما، به طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و افزود: از مواردی که در طرح سلامت نوروزی توسط وزارت بهداشت به طور مرتب کنترل می شود، آب شرب است و در این طرح تا کنون ۲۴۸ هزار نمونه گرفته شده تمام این اقدامات برای این است که مردم تعطیلات خوب و خوشی داشته باشند.

وی ادامه داد: از مردم، هنرمندان، ورزشکاران، پلیس، رسانه ها و صداوسیما و به ویژه جوانان و نوجوانان تشکر می کنم که شب چهارشنبه آخر سال، رعایت کردند و علیرغم وجود برخی صحنه های نازیبا اما میزان مصدومیت ها ۳۰ درصد و میزان بستری های این شب ۵۰ درصد کاهش یافت البته ۴ مورد فوتی و ۳۴۰۰ مورد مصدومیت در کشور ثبت شد که با فرهنگ باستانی ما در خصوص چهارشنبه سوری که چیزی جز پاکی و پاکدامنی و رفع خطاها نیست، سازگاری ندراد.

هاشمی افزود: مردم خواستند که آسیب های ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال را کاهش دهند و در تعطیلات نوروزی هم باید بخواهند که حوادث را کاهش دهند البته دستگاه های انتظامی و امدادی با ظرفیت بسیار بالا آماده هستند. امسال بیش از ۵۰۰ پایگاه به ظرفیت موجود اضافه شده است و اورژانس های بیمارستانی نیز تقویت شدند اما تا مردم نخواهند، نمی توانیم در کاهش حوادث در تعطیلات نوروزی موفق باشیم.

وی گفت: همه منتظر فرا رسیدن ایام نوروز برای مسافرت هستند و بی انصافی است که غفلت کرده و روزهای شیرین را تلخ کنیم و امیدواریم که همانند چهارشنبه آخر سال و بلکه با کارنامه بهتر، مصدومین کمتری داشته باشیم.

هاشمی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت در کشور حدود ۴۶۰ هزار نیروی انسانی دارد که بیش از ۲۵۰هزار نفر از آنها در بیمارستانها، درمانگاه ها و اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی ارائه خدمت می کنند، افزود: ۷۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی وزارت بهداشت در ایام تعطیل فعال هستند.

وی گفت: در جاده های کشور ۱۷ هزار نفر نیروی اورژانس با ۴۶۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۴ بالگرد و ۶ اورژانس دریایی خدمت رسانی می کنند. همچنین، در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور پزشکان، پرستاران، بهیاران و امکانات لازم پیش بینی شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم در صورت نیاز به مشاوره های درمانی و دارویی و طرح مشکلات بهداشتی می توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

وی افزود: ۱۲۴۰ اکیپ بهداشتی از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ برای نظارت بر اماکن اجتماعی مانند راه آهن، پایانه های مسافربری و مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی نظارت دارند. بطوریکه تا کنون، بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت ۳۱۲ هزار بازدید از اماکن مختلف داشته اند که ۸۵۳ پرونده برای تخلفات تشکیل شده و تعداد قابل توجهی از مراکز متخلف، پلمپ شده اند و ۲۲ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی، معدوم شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۴۸۱ رستوران و اغذیه فروشی متخلف در طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط وزارت بهداشت پلمپ شد اگرچه دلم نمی خواهد حتی یک رستوران هم پلمپ شود اما وقتی جان و سلامت مردم مطرح باشد، همه باید همکاری کنند و قانون گریزی هم نکنند این نظارت هم بر مراکز خصوصی و هم دولتی وجود دارد.

هاشمی گفت: از ۵ فروردین تعداد اکیپ های بهداشتی وزارت بهداشت به۲۸۰۰ اکیپ افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha