دبیر روز جهانی ام‌اس برنامه‌های این روز را در کشور تشریح کرد و گفت: ایجاد انگیزه و خودباوری در بین مبتلایان ام‌اس و همکاری تمام اقشار جامعه برای کمک به مبتلایان و شناخت صحیح ام اس امری ضروری است.

ابتلای بیش از ۷۰ هزار ایرانی به ام اس

سلامت نیوز:دبیر روز جهانی ام‌اس برنامه‌های این روز را در کشور تشریح کرد و گفت: ایجاد انگیزه و خودباوری در بین مبتلایان ام‌اس و همکاری تمام اقشار جامعه برای کمک به مبتلایان و شناخت صحیح ام اس امری ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، زهرا خرازی، دبیر روز جهانی ام‌اس در ارتباط با برنامه‌های روز جهانی ام‌اس در کشور اظهار داشت:‌ همه ساله روز جهانی ام‌اس در آخرین چهارشنبه ماه می برگزار می‌شود که امسال مصادف با 9 خردادماه است. ولی به دلیل هم‌زمان شدن این روز با ماه مبارک رمضان، تصمیم بر آن شده که برنامه‌های روز جهانی ام‌اس با تأخیر و پس از ماه مبارک برگزار شود.

وی افزود: برنامه‌های روز جهانی ام اس از 28 خرداد تا 15 تیرماه 97 ادامه خواهد داشت و برنامه‌هایی همچون برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ هنری، المپیاد ورزشی، پیاده‌روی‌های خانوادگی، دوچرخه سواری در سطح شهر، ساخت پازل با بیش از 70 هزار قطعه به نشانه تعداد مبتلایان به ام‌اس و برگزاری مسابقات مختلف از جمله برنامه‌های اختصاص‌ یافته در این ایام است.

دبیر روز جهانی ام‌اس با اشاره به اینکه شعار روز جهانی ام‌اس امسال «به هم نزدیک‌تر شویم تا به ام‌اس خاتمه دهیم»، است اضافه کرد: هدف از انتخاب این اشعار، نزدیک کردن همه افراد اعم از متخصصان، پزشکان، چهره‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و همچنین همه مردم بوده و در توان خود نقش لازم را در جهت کمک به مبتلایان به ام‌اس و شناخت بیشتر ام‌اس انجام دهند.

خرازی با اشاره به ضرورت نهایی شدن تکلیف بودجه امسال برای ام‌اس و اینکه مشخص شود که جز بیماری خاص به شمار می‌رود یا خیر، اضافه کرد: ایجاد آگاهی صحیح در بین عموم جامعه نسبت به ام‌اس و مبتلایان به آن و ایجاد انگیزه و خودباوری در بین مبتلایان ام‌اس، معرفی توانمندی‌های مبتلایان، همیاری و همکاری تمام اقشار جامعه اعم از چهره‌های علمی، فرهنگی،‌ هنری، ورزشی و... برای کمک به مبتلایان از اهداف برگزاری روز جهانی ام‌اس در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha