مصوبه شورای عالی آب در مورد زاینده رود اجرا نشده است

سلامت نیوز:نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی آب در اصفهان عدم توزیع عادلانه است، گفت: پرداخت پول فقط بابت خسارت است و مشکل کشاورزان را حل نمی‌کند.
عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تداوم اعتراض کشاورزان اصفهانی به موضوع بسته شدن زاینده رود برای کشاورزی اظهار داشت: مشکل اصلی، عدم توزیع عادلانه آب است، اگر مصوبات شورای عالی آب اجرا شود قطعا کشاورزان به حق شان می‌رسند و راضی خواهند بود.

وی افزود: پرداخت پول فقط بابت خسارت است و مشکل آنها را حل نمی‌کند، باید به گونه‌ای آب را مدیریت کنند  که کشاورزان به سهم و حقابه خود دست یابند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعی است که وقتی بارش کم می‌شود حجم آب سدها نیز کاهش می‌یابد، در این صورت باید توزیع عادلانه باشد و آب طوری تقسیم شود که کسی از آن محروم نشود. ممکن است سهم آب کاهش یابد ولی نباید قطع شود.

وی یادآور شد: اگر منابع آبی وجود داشته باشد ارسال به دیگر شهرها فقط برای مصرف شرب درست است ولی اینکه منابع آبی وجود ندارد و همین میزان محدود آب را نیز به دیگر شهرها و برای مصرف غیر شرب بفرستیم عاقلانه نیست، باید این موضوع بررسی شود تا حق کسانی که در منطقه هستند تضییع نشود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha