شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 240158

تمام اعضای بدن با یکدیگر در ارتباط هستند و بروز اختلال در یک قسمت سلامت سایر اعضا را نیز به خطر خواهد انداخت و نمود های مختلفی را بر سایر اعضای بدن خواهد داشت. پوست یکی از حساس ترین بافت های بدن به شمار می آید که تحت تاثیر عوامل مختلفی در معرض خطر قرار می گیرد.

رابطه پوکی استخوان با چروک صورت

سلامت نیوز: تمام اعضای بدن با یکدیگر در ارتباط هستند و بروز اختلال در یک قسمت سلامت سایر اعضا را نیز به خطر خواهد انداخت و نمود های مختلفی را بر سایر اعضای بدن خواهد داشت. پوست یکی از حساس ترین بافت های بدن به شمار می آید که تحت تاثیر عوامل مختلفی در معرض خطر قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، بانوانی که می‌خواهند در سالمندی پوستی شاداب داشته باشند باید در رژیم غذایی خود مصرف یک ویتامین ضروری را در اولویت قرار دهند. کارشناسان در جدید ترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از مکمل ویتامین k، افزون بر سلامت پوست و مو، سبب کنترل ضربان قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز می‌شود.

بیشتر افراد درباره مزایای ویتامینهایی چون A،B،CوD اطلاعات فراوان دارند، اما خواص ویتامین K برای بسیاری از افراد ناشناخته است.

ویتامین K و K۲ سبب جلوگیری از افتادگی پوست، از بین رفتن ورید‌های واریسی است و یک مکمل طبیعی مناسب برای جلوگیری از پیری سلول‌های بدن هستند. ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی بوده که برای انعقاد خون مناسب است و به سلامت قلب، استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. قابل توجه بانوان؛ چین و چروک صورت اصلی‌ترین نشانه ابتلا به پوکی استخوان

این ویتامین در دو نوع مختلف وجود دارد، ویتامین K۱ که به طور عمده در سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم بروکلی وجود دارد و ویتامین K۲ که در گوشت، تخم مرغ، لبنیات، مواد غذایی تخمیر شده، کلم بروکلی و برخی از پنیر‌های تخمیر شده و ماست وجود دارد. ویتامین K۲ پروتئین‌هایی را در بدن فعال می‌کند که سبب ورود کلسیم به استخوان‌ها می‌شوند و درنهایت برای سلامت استخوان‌ها، چگالی حجم آن‌ها و سلامت گردش خون مفید است، این ویتامین سبب جذب کلسیم در استخوان‌ها برای تقویت آنها می‌شود و مانع از جذب کلسیم در رگ‌های خونی و بروز گرفتگی عروق می‌شود.

کمبود این ویتامین در بدن سبب ابتلای افراد به بیماری فشارخون بالا، دیابت نوع دو، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های مزمن کلیوی و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. میزان ویتامین K۲ در خون نقش موثری درجذب ویتامین D مورد نیاز بدن دارد. از نشانه‌های کمبود ویتامین K در بدن می‌توان خونریزی زیاد از محل زخم ها، پوسیدگی دندان، عفونت لثه، سست شدن استخوان و مشکل‌های قلبی عروقی را نام برد.

مصرف ویتامین K۲ به ویژه برای زنان بعد از یائسگی اهمیت فراوان دارد، زیرا در اثر یائسگی سطح هورمون استروژن در بدن کاهش پیدا می‌کند که منجر به از دست رفتن تا ۲۰ درصد از تراکم استخوان می‌شود و درنهایت سبب افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی خواهد شد. در پژوهشی که درسال ۲۰۱۱ انجام شده است زنانی که دارای چین وچروک بیشتری بر سطح پوست خود هستند، تراکم استخوانی کمتری داشتند، به همین دلیل زنان ژاپنی که در رژیم غذایی خود نوعی خوراک تهیه شده از سویای تخمیر شده را مصرف می‌کنند از پوست زیبا و نیز تراکم استخوانی بالاتری برخوردار هستند.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای مصرف مکمل ویتامین K درصورت نیاز پس از آزمایش خون، حتماً از پزشک متخصص مشاوره انجام شود، زیرا مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند سبب آسیب کبد و کلیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha