برخی از مکملھا حاوی فلز و سایر ترکیبات مضر ھستند که کمتر کسی به این جنبه مضر آنها می کند.

تمام ریزمغذی هایی که باید جایگزین مکمل های غذایی شوند

سلامت نیوز: برخی از مکملھا حاوی فلز و سایر ترکیبات مضر ھستند که کمتر کسی به این جنبه مضر آنها می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از preventionمصرف مکمل اگر توسط پزشک تجویز شده و جنبه درمانی داشته باشد، خالی از لطف نیست ولی در موارد دیگر حتی ممکن است همراه با خطرات جدی سلامت باشد.

شما می توانید به جای خرید مکمل های غذایی، مفیدترین ریزمغذی ها را از طریق مصرف مواد غذایی که در ادامه معرفی می شود، وارد بدن کنید:

پتاسیم (برای کنترل فشار خون): پتاسیم با تنظیم سدیم خون، به کاھش فشار خون کمک می کند. این ماده معدنی در ماھی سالمون وحشی، آووکادو، عنبه ھندی، سیب زمینی با پوست، آلو، خرما و انجیر خشک یافت می شود.

منیزیم ( برای جلوگیری از کوفتگی عضلانی و مفاصل، جلوگیری از سردرد و میگرن): تحقیقات در این زمینه ھمچنان ادامه دارد اما به طور خلاصه منیزیم، فعالیت عضلات و سلولھا را از راهھای مختلفی، به صورت طبیعی در می آورد. منیزیم در لوبیا، نخود، عدس و ... و تخم کدو یافت می شود.

بتا سیتواسترول (برای جریان ادرار و سلامتی پروستات): این ترکیب، تمام فوایدی را که مکملھای پروستات مدعی آن ھستند، در خود دارد. برخی از منابع غذایی خوب بتا سیتواسترول عبارتند از: روغن ھای گیاھی، پسته، دانه کنجد و آووکادو.

لوسین (برای سلامتی عضلات): لوسین، تولید عضله را افزایش می دھد. لوسین در گوشت گاو، مرغ، ماھی، بوقلمون و تخم مرغ یافت می شود.

اکسید نیتریک (برای سلامتی قلب): باعث افزایش جریان خون در قسمت های مختلف بدن می شود. این ماده مغذی در چغندر، آب ریشه چغندر، اسفناج و کلم چینی یافت میشود.

لوتئین و زآگزانتین (برای سلامتی چشم): این ترکیبات، تغییرات مولکولی ناشی از بالا رفتن سن را که به بروز مشکلات چشمی و دید منجر می شوند، کاھش می دھند. این مواد مغذی در کلم پیچ، اسفناج و تخم مرغ کامل وجود دارند.

اسید سالیسیلیک (برای جلوگیری از بروز التھاب): اسید سالیسیلیک، مانند آسپرین مانع از التھاب در بدن می شود. این ماده مغذی در مارچوبه، شلیل، زردچوبه و فلفل پاپریکا یافت می شود.

فیبر نامحلول (برای سلامت دستگاه گوارش): فیبر نامحلول لوله ھای گوارشی را پاک کرده و حتی مواد سرطان زا را ھم از آن دور می کند. فیبر نامحلول در انواع لوبیا، دانه ھا، عدس و سبوس یافت می شود.

تئانین (برای کاھش استرس): این اسیدآمینه، خاصیت آرامبخش دارد و قدرت فکر را افزایش می دهد. تئانین در چای سبز یافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha