گمرک جمهوری اسلامی ایران خروج برخی اقلام دارویی همراه مسافران عازم منطقه آسیای میانه را به وجود نسخه پزشک منوط کرد.

داروهای ممنوعه برای مسافران عازم آسیای میانه

سلامت نیوز: گمرک جمهوری اسلامی ایران خروج برخی اقلام دارویی همراه مسافران عازم منطقه آسیای میانه را به وجود نسخه پزشک منوط کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران، مسافرانی که قصد سفر به کشورهای آسیای میانه را دارند باید از همراه داشتن داروهایی که در کشورهای یاد شده ممنوع است، خودداری کنند یا در صورت لزوم نسخه پزشک را به همراه داشته باشند.
بر اساس اعلام گمرک این کشورها، ورود اقلام دارویی هنگام مسافرت به کشورهای آسیای میانه ممنوع و مشمول جریمه های سنگین است.
بنابراین از مسافران درخواست می شود از همراه داشتن این گونه داروها در زمان مسافرت به کشورهای آسیای میانه حتی برای مصارف شخصی خودداری کنند.
این داروها شامل استامینوفن کدیین، کلرودیازپوکساید، دیفن اکسیالت، کلونازپام، کلداکس، بنسکال، سودافد، کلداستاپ، تی_دول 100، رای_ دول 100، افرین و سوداکلد است.
بر پایه اطلاعات تارنمای گمرک که به مسافران ارایه شده، ترخیص برخی کالاها به موجب جدول مقررات صادرات و واردات به عهده سازمان یا وزارتخانه خاصی است.
برای نمونه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (معاونت امور دارایی) در ارتباط با داروها، سموم و حشره کش های خانگی و مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی) مجوزهای لازم را صادر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha