شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 240191

برای بند آوردن آبریزش بینی، برای خودتان یک غذا با ادویه کاری درست و میل کنید. ادویه‌ها به دلیل بوی تندی که دارند می‌توانند گرفتگی بینی را برطرف کنند. البته ممکن است که انواع ادویه‌ها مانند ادویه کاری، در ابتدا آبریزش بینی را تشدید کنند اما در ادامه با کاهش میزان آبریزش بینی همراه خواهد بود.

۳ روش خانگی برای بند آوردن آبریزش بینی

سلامت نیوز: برای بند آوردن آبریزش بینی، برای خودتان یک غذا با ادویه کاری درست و میل کنید. ادویه‌ها به دلیل بوی تندی که دارند می‌توانند گرفتگی بینی را برطرف کنند. البته ممکن است که انواع ادویه‌ها مانند ادویه کاری، در ابتدا آبریزش بینی را تشدید کنند اما در ادامه با کاهش میزان آبریزش بینی همراه خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، یکی از آزاردهنده‌ترین علایم سرماخوردگی و آلرژی، آبریزش بینی است. یعنی همیشه باید یک جعبه دستمال کاغذی با خود به همراه داشته باشید. چند روش خانگی برای بند آوردن آبریزش بسنی وجود دارد که بد نیست امتحان کنید.


۱.    نوشیدنی گرم بخورید

نوشیدنی گرم می‌تواند همزمان چندین علامت سرماخوردگی را بهبود بخشد. تحقیقات نشان دادند که مصرف یک نوشیدنی گرم در دوران سرماخوردگی، آبریزش بینی را کم می‌کند، گلو را نرم می‌کند و مسیر تنفسی را نیز باز می‌کند.


۲.    بخور بدهید

بخور دادن، با وجود آبریزش بینی نیز می‌تواند مسیر تنفسی راباز کرده و آبریزش بینی را کاهش دهد. زیرا بخار، ترشحات بینی و گلو را نرم کرده و آن‌ها را کامل خارج می‌کند. برای این منظور، در یک کاسه بزرگ آب جوش بریزید و سرتان را روی آن بگیرید. همچنین یک حوله بر روی سرتان بیاندازید و بخار را تنفس کنید.


۳.    کاری بخورید

برای خودتان یک غذا با ادویه کاری درست و میل کنید. ادویه‌ها به دلیل بوی تندی که دارند می‌توانند گرفتگی بینی را برطرف کنند. البته ممکن است که ادویه کاری در ابتدا آبریزش بینی را تشدید کنند اما در ادامه با کاهش میزان آبریزش بینی همراه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha