یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: 240267

داغ شدن گوش دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آنها پرداخته و روش های درمانی آن را ذکر می کنیم.

دلایل داغ شدن لاله گوش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، احتمالاً شنیده اید که افراد گاهی وضعیت خود را به عنوان "دود از گوششان خارج می شود" توصیف می کنند، اما برخی از افراد در واقع در آن لحظه داغی در گوش هایشان احساس می کنند.

وقتی گوش ها داغ می شوند، اغلب به رنگ قرمز درمی آیند و ممکن است با احساس سوزش همراه باشند. اگر گوش‌های شما داغ است، ممکن است در لمس احساس درد داشته باشند. این وضعیت می تواند یک یا هر دو گوش را درگیر کند.

گوش داغ یک بیماری مستقل نیست. تعدادی از عوامل می توانند باعث داغ شدن گوش شوند. هر عاملی تعریف و برنامه درمانی خاص خود را دارد، اگرچه گاهی اوقات درمان ها با هم همپوشانی دارند.

آفتاب سوختگی

گوش ها می توانند مانند هر قسمت دیگر بدن شما دچار آفتاب سوختگی شوند. اگر داغ شدن گوش‌های شما پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، و اگر ناحیه قرمز یا پوسته پوسته می‌شود، آفتاب سوختگی ممکن است مقصر باشد. توجه داشته باشید تا ببینید این آفتاب سوختگی چقدر ممکن است طول بکشد.

هیجان

گاهی اوقات گوش ها در واکنش به یک احساس مانند خشم ، خجالت یا اضطراب داغ می شوند . پس از بروز این حالت، گوش های شما باید خنک شوند.

تغییرات دما

قرار گرفتن در دمای بسیار سرد می تواند باعث انقباض عروق شود که جریان خون را در سطح بدن شما کاهش می دهد. گونه ها، بینی و گوش های شما همگی می توانند انقباض عروق را تجربه کنند.

کسانی که اسکی ، اسنوبرد و سایر فعالیت‌های خارج از منزل انجام می‌دهند، ممکن است گوش قرمزی داشته باشند، زیرا بدن خود را با دما تنظیم می‌کند و تلاش می‌کند تا جریان خون خود را تنظیم کند.

عفونت گوش

عفونت گوش در گوش میانی رخ می دهد و توسط یک ویروس یا باکتری ایجاد می شود. هم کودکان و هم بزرگسالان مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند و علائم متفاوتی برای هر کدام وجود دارد.
  • بزرگسالان معمولاً فقط گوش درد، تیر کشیدن گوش و کاهش شنوایی را تجربه می کنند.
  • با این حال، کودکان می توانند آن علائم و همچنین تب ، سردرد ، بی اشتهایی و از دست دادن تعادل را نیز تجربه کنند.

تغییرات هورمونی

گوش داغ می تواند در نتیجه یائسگی یا سایر تغییرات هورمونی، مانند تغییرات ناشی از داروهای مورد استفاده برای شیمی درمانی باشد.

گرگرفتگی می‌تواند باعث شود که در همه جا احساس گرما کنید. علائم گرگرفتگی و داغی گوش معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد

سندرم گوش قرمز

سندرم گوش قرمز (RES) یک بیماری نادر است که فرد درد سوزشی در گوش را تجربه می کند. این می تواند با فعالیت های عادی روزانه، مانند استرس ، حرکات گردن، لمس، تلاش و شستن یا برس زدن موهایتان ایجاد شود.

سندرم گوش قرمز می تواند یک یا هر دو گوش را درگیر کند و گاهی اوقات با میگرن همراه است. RES می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و مممکن است چندین بار در روز رخ دهد یا پس از چند روز دوباره ظاهر شود.

درمان RES دشوار است و می تواند از ناراحتی خفیف تا درد زیاد متغیر باشد.

اریترمالژی

یکی دیگر از بیماری های نادر، اریترمالژیا (که اریترومالژیا یا EM نیز نامیده می شود)، با قرمزی و درد سوزشی در یک یا چند اندام مشخص می شود. در موارد نادر، فقط در صورت و گوش فرد رخ می دهد.

EM اغلب با ورزش خفیف یا دمای زیاد ایجاد می شود.

درد معمولاً آنقدر شدید است که زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد. در موارد بسیار نادر، این بیماری ممکن است توسط یک محرک خاص ایجاد شود.

بیماری التهاب غضروف‌ها

بیماری التهاب غضروف‌ها یک بیماری نادر است که در آن غضروف‌های بدن ملتهب می‌شوند و در صورت عدم درمان بعد از مدتی تحلیل می‌روند. چون گوش به طور کامل از غضروف تشکیل شده است، تظاهرات پوستی این بیماری قبل از همه در گوش به صورت قرمزی دائمی خود را نشان می‌دهدو حتی گاهی باعث ناشوایی نیز می‌شود.


جابجایی یا دررفتگی مفصل

بین فک پایین و حفره زیر شقیقه، مفصلی وجود دارد که مفصل گیجگاهی نام دارد و مقابل گوش قرار گرفته است. اختلال در عملکرد این مفصل و یا دررفتگی آن علاوه بر دهان، در گوش نیز درد و التهاب و قرمزی ایجاد کند و باعث داغی گوش می‌شود.

درمان داغی گوش

از آنجایی که درمان گوش داغ به علت آن بستگی دارد، پزشک شما باید قبل از اقدام، وضعیت زمینه ای را تعیین کند. اگر در مورد دلیل داغ شدن گوش خود مطمئن نیستید و اگر بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، از یک پزشک راهنمایی بخواهید.

در حالی که برخی از علل درمان مشابهی دارند، برخی دیگر در صورت درمان نادرست ممکن است تشدید شوند. به عنوان مثال، در حالی که یخ و خیس کردن گوش به طور کلی مفید هستند، اما زمانی که برای درمان اریترمالژیا استفاده می شود، می تواند مضر باشد، زیرا سرمای شدید ممکن است در قسمت آسیب دیده بدن مضر واقع شود.

آفتاب سوختگی

برای پیشگیری از ضد آفتاب یا کلاه استفاده کنید. پس از آفتاب سوختگی، آلوئه ورا ، کرم هیدروکورتیزون و کمپرس یخ می توانند باعث بهبودی شوند.

تغییر دما

گوش های خود را با کلاه یا گوش بند بپوشانید. به یاد داشته باشید که آفتاب سوختگی در هوای سرد نیز ممکن است رخ دهد، به خصوص اگر خورشید از برف یا یخ منعکس شود.

عفونت گوش

عفونت گوش ممکن است پس از چند روز خود به خود فروکش کند. یک کمپرس گرم یا داروهای مسکن بدون نسخه ممکن است کمک کننده باشند.

اگر عفونت باکتریایی باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

تغییرات هورمونی

لباس را چند لایه بپوشید تا بتوانید در صورت نیاز لباس را درآورید و دوباره بپوشید. از مصرف کافئین ، الکل و غذاهای تند خودداری کنید.

سندرم گوش قرمز

علائم سندرم گوش قرمز را می توان با درمان های بدون نسخه، مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا کیسه یخ، یا درمان های تجویزی مانند گاباپنتین (نورونتین) یا پروپرانولول (ایندرال) درمان کرد.

اریترمالژی

قسمت آسیب دیده بدن را بدون استفاده از یخ یا خیس کردن خنک کنید، چرا که می تواند باعث آسیب شود.

همچنین می توانید از مسکن های بدون نسخه یا داروهای تجویزی مانند گاباپنتین (نورونتین) یا پره گابالین (لیریکا) استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha