یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 240270

زخم هایی که در دهان بروز می کنند، دردناک هستند اما معمولا آسیب های پایدار ایجاد نمی کنند و بسیاری از آنها در عرض چند هفته بهبود خود به خودی دارند.

8 گام موثر برای بهبود زخم دهان

سلامت نیوز: زخم هایی که در دهان بروز می کنند، دردناک هستند اما معمولا آسیب های پایدار ایجاد نمی کنند و بسیاری از آنها در عرض چند هفته بهبود خود به خودی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازhealthline با این حال راه حل های خانگی برای تسریع روند بهبودی این زخم ها وجود دارد. در مورد انتخاب بهترین گزینه های درمانی خانگی، با پزشک تان می توانید مشورت کنید:

ریحان: برگ ریحان علاوه بر آنکه زخم دهان را زود بهبود می دهد خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، و خواص ضد ویروسی دارد. چهار یا پنج برگ ریحان را بجوید. دوبار در روز یکی صیح و یکبار عصر این کار را انجام دهید.

کرفس: جویدن ساقه کرفس تازه می تواند در بهبود زخم دهان موثر باشد چون کرفس خواص ضد درد و ضد التهابی دارد. علاوه بر این، حاوی اسید فولیک و ویتامین های ب 1، ب 2، ب 6 و ویتامین ث است. برای بهترین نتایج، پس از جویدن ساقه کرفس، به مدت ۱۰ دقیقه در منطقه آسیب دیده نگه دارید. علاوه بر درمان زخم دهان، بوی بد دهان را از بین می برد. برای زخم های دهان، زخم های سرد، التهاب لثه، و لیکن پلان مفید است.

تخم گشنیز: تخم گشنیز درمان آیورودا است که می تواند درد و التهاب را تسکین دهد یک قاشق چای خوری دانه گشنیز را در یک فنجان آب بریزید و بگدارید خنک شود. سپس روزی ۴ بار غرغره کنید.

مصرف ماست: علت دقیق بروز زخم های دهانی ناشناخته است با این حال برخی از آنها ناشی از باکتری یا بیماری های التهابی روده ایجاد می شود. مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک های زنده مانند لاکتوباسیلوس ممکن است به ریشه کن کردن این زخم ها کمک کند و آنهم با درمان برخی از انواع بیماری های التهابی روده. مصرف ماست های حاوی پروبیوتیک های زنده به پیشگیری از بیماری های روده و در نهایت بهبود زخم های دهانی کمک می کند.

عسل: عسل قدرت ضد باکتری و ضد التهابی دارد و بر اساس مطالعات، منجر به کاهش درد، قرمزی و اندازه زخم می شود. همچنین مصرف عسل به جلوگیری از عفونت ثانویه کمک می کند. البته در انتخاب عسل دقت کنید چون بیشتر عسل های موجود در فروشگاه های مواد غذایی در حرارت بالا پاستوریزه می شوند که مواد مغذی آنها از بین می رود. عسل های بدون فیلتر خاصیت بیشتری در از بین رفتن زخم دارند.

روغن نارگیل: تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل توانایی ضد میکروبی دارد و می تواند زخم های ناشی از باکتری ها را از بین ببرد و یا از گسترش آنها جلوگیری کند. روغن نارگیل یک ضد التهاب طبیعی است و به کاهش قرمزی و درد زخم کمک می کند.

بابونه: بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود زخم ها و کاهش درد استفاده می شود. بابتونه حاوی ترکیب ضد التهابی و ضد عفونی کننده به نام آزولن است.

یخ: یخ درمان خانگی موثر برای بی حس کردن درد زخم دهان است. به خصوص زمانی که یخ بر روی منطقه آسیب دیده قرار گرفته باشد، سوزن سوزن شدن و احساس سوزش را درمان می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha