چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 240371

روغن میخک درد دندان را تسکین می‌دهد؟

سلامت نیوز:روغن میخک از سال‌های دور به عنوان دارویی برای درمان درد دندان کاربرد داشته‌است.
به گزارش ایسنا، همچنین «اوژنول» ترکیب شیمیایی موجود در میخک از قرن نوزدهم در دندانپزشکی مورد استفاده بوده‌است. از آن زمان، این ترکیب شیمیایی یکی از مواد مورد استفاده در درمان کانال ریشه و درمان پریودنتال بوده‌است.
روغن میخک حاوی اوژنول است و همچون عاملی آنتی باکتریال و بی‌حس کننده موضعی عمل می‌کند. همچنین روغن میخک دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی است.
روغن میخک که طعمی تند و گرم دارد را می‌توان با استفاده از پنبه یا پارچه تمیز روی لثه و محل درد دندان قرار داد.
کارشناسان در مورد تاثیرگذاری این ماده در تسکین درد دندان معتقدند: از زمان‌های دور روغن میخک را برای درمان دندان درد مورد استفاده قرار می‌داده‌اند. شواهد نشان می‌دهد: اوژنول نیز برای مقابله با چندین نوع باکتری دهان موثر است. همچنین داروهای حاوی ترکیب اوژنول به طور گسترده در دندانپزشکی کاربرد دارد.
همچنین نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد: ژل میخک می‌تواند درد ناشی از تزریق آمپول در دندانپزشکی را کاهش دهد. هرچند لازم است با انجام بررسی‌های بیشتر نظر قطعی اعلام شود.
درحالیکه به طور معمول استفاده موضعی از روغن میخک بی‌خطر است، مصرف مکرر آن داخل دهان و روی لثه‌ها می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، از جمله عوارض روغن میخک می‌توان به آسیب دیدن لثه‌ها،‌ مغز دندان یا پالپ و پوست داخلی دهان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha