سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی هشدار داد.

هشدار در رابطه با روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی هشدار داد.
                                                                                                                                                             
به گزارش سلامت نیوز، جلال ملکی در گفت و گو با میزان، اظهار داشت: برخی از هموطنان هنگام سفر از چادر مسافرتی برای استراحت موقت استفاده می‌کنند. هوای بهار هم همانگونه که مشخص است، می‌تواند در لحظه‌ای سرد، بارانی، آفتابی یا حتی برفی شود. در صورتی که هوا سرد و بارانی شود، افراد برای گرم کردن چادر خود اقدام به استفاده از وسایل و روش‌های گرمازا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: عده‌ای برای گرم شدن تمام راه‌های انتقال هوای چادر را بسته و اقدام به روشن کردن پیک نیک مسافرتی در چادر می‌کنند. این افراد معمولا شب‌ها موقع خواب اقدام به روشن کردن پیک نیک در داخل چادر می‌کنند که همین امر کافی است که در کمتر از چند ساعت به علت نداشتن راه خروجی، گاز منواکسید کربن تولید شده از پیک نیک قاتل آن‌ها شود.
 
به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی، در سال‌های گذشته تعداد زیادی جوان مجرد و حتی خانواده‌ها به علت انجام این حرکت جان خود را از دست دادند. باور کنید که استفاده از پیک نیک همانند بخاری گازی خطرناک است.
 
ملکی افزود: روش دیگر که می‌تواند خطر آفرین و مرگ آور باشد استفاده از ذغال برای گرم کردن چادر است. ذغال روشن هم دارای گاز‌های سمی است و در صورتی که محفظه خروج نداشته باشد، گاز ذغال هم می‌تواند کشنده باشد.
 
وی از مردم خواست در هنگام استفاده از پیک نیک یا ذغال، این وسایل را از چادر دور نگه دارند، چرا که به علت جنس چادر‌ها با اولین حرارت ممکن است چادر مسافرتی دچار آتش سوزی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha