برنامه جامع كاهش آلودگی هوای تهران در مركز پژوهش‌های مجلس در حال نهایی شدن است و پس از طرح در مجلس، اجرایی خواهد شد.

سلامت نیوز :دكتر كاظم ندافی رئیس مركز سلامت محیط و كار، ضمن اعلام این خبر افزود: براساس بررسی‌های انجام شده حداقل 12 وزارتخانه و سازمان در برنامه كاهش آلودگی هوا می‌توانند نقش موثر داشته باشند و نقش برخی از سازمانها و وزارتخانه‌ها مانند وزارتخانه‌های نفت، صنایع و معادن، كشور و شهرداری تهران در این برنامه، مهم‌تر و كلیدی‌تر است.

وی با تاكید بر این كه وظیفه وزارت بهداشت در زمینه آلودگی هوا نقش نظارتی است، گفت: اگر بخواهیم برنامه آلودگی هوای تهران در شهرها را به سرانجام مطلوب برسانیم باید همكاری همه سازمانها تحقق یابد و در غیر اینصورت این برنامه پیشرفت همه جانبه و مطلوب نخواهد داشت.

دكتر ندافی همچنین در پاسخ به این پرسش كه آیا اظهارات اخیر عضو هیات مدیره انجمن تولید كنندگان مخازن CNG و ارائه آمار توسط وی مبنی بر مرگ و میر مربوط به آلودگی هوا در روزهای اخیر و سه برابر شدن مرگ و میر در تهران، مورد تایید مركز سلامت محیط و كار است؟ گفت: آمار ارائه شده از سوی فرد مذكور به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نیست به ویژه که در مواردی این آمار کاملا تحریف شده و خلاف واقع است.

یكی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان مخازن، روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران آماری از مرگ و میر در تهران و روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا ارائه داده است.
رئیس مركز سلامت محیط و كار با تاكید بر اینكه هر نوع اظهار نظر درباره سلامت باید از سوی افراد متخصص و صاحبنظر ارائه شود، گفت: آمار ارائه شده از سوی فرد مذكور بعضاً اشتباه و نادرست بوده و این كه گفته شده آلودگی هوا منجر به مرگ و میر در روزهای گذشته شده است، به هیچ عنوان درست نیست و آمار ارائه شده مربوط به مرگ و میر نیز مربوط به آمار مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در طول یكسال است نه مربوط به چند روز.

دكتر ندافی همچنین در پاسخ به این پرسش كه وزارت بهداشت تاكنون چه اقداماتی درخصوص آلودگی هوا انجام داده است؟ از فعالیت‌های وزارت بهداشت در چند ماه اخیر به دلیل افزایش آلودگی هوای شهر تهران و شهرهای صنعتی خبر داد و گفت: این وزارتخانه با حضور در كمیسیون‌های بهداشت، کشاورزی و انرژی و مركز پژوهش‌های مجلس و مجمع نمایندگان استان تهران حضور پیدا كرده و گزارش‌هایی در مورد آلودگی هوا و اثرات بهداشتی آن برروی سلامت مردم ارائه داده است.

دكتر ندافی همچنین به حضور و ارائه گزارش وزارت بهداشت در كمیسیون تخصصی صنعت و محیط زیست هیات دولت اشاره كرد و افزود: جلسات متعددی را نیز در این رابطه در استانداری تهران برگزار شده است وی یادآور شد: مركز سلامت محیط و كار به طور روزانه در مورد كیفیت آلودگی هوای تهران به مردم اطلاع‌رسانی می‌كند و گزارش های ماهیانه و سالیانه نیز جهت اطلاع مقامات کشور تهیه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha