عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت در سال ۹۶ با توجه به داشته ها و اعتبارات محدود به خوبی توانست انجام وظیفه کند و بار سنگین حوزه سلامت را به دوش بکشد.

۱۰ میلیارد دلار بودجه سلامت کشور/ عملکرد وزارت بهداشت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیر بهداشت در سال ۹۶ با توجه به داشته ها و اعتبارات محدود به خوبی توانست انجام وظیفه کند و بار سنگین حوزه سلامت را به دوش بکشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، منوچهر جمالی  در مورد عملکرد وزارت بهداشت در سال ۹۶، گفت: وزیر بهداشت در سال ۹۶ با توجه به داشته ها و اعتبارات محدود به خوبی توانست انجام وظیفه کند و بار سنگین حوزه سلامت را به دوش بکشد و به طور قطع اگر اعتبارات حوزه سلامت به میزان کافی اختصاص می یافت وضعیت حوزه سلامت به سمت بهبودی بیشتری پیش می رفت بنابراین عملکرد وزارت بهداشت در سال ۹۶ قابل قبول است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبارات بهداشت، درمان و سلامت کشور بسیار اندک است، گفت: تامین سلامت از مهمترین وظایف دولت ها در برابر مردم است اما متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل سهم اندک بخش بهداشت، درمان و سلامت کشور از بودجه کشور این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است بنابراین با توجه به کمبود بودجه و امکانات به نظر می رسد وزارت بهداشت در سال جاری نسبت به سال گذشته با مشکلات بیشتری مواجه شود.

وی افزود: اینکه گفته می شود برای حوزه سلامت اعتبارات بسیاری هزینه می شود درست نیست زیرا بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور در سال حدود ۱۰ میلیارد دلار است در حالی که کشوری مانند ژاپن ۱۸ برابر و آمریکا ۲۸ برابر ما در حوزه بهداشت و درمان و سلامت هزینه می کنند بنابراین نباید این تصور در کشور حاکم شود که میزان بودجه حوزه سلامت بسیار بالا  است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای حوزه سلامت کشور با وجود جمعیت بسیار و مراجعه آنها به مراکز درمانی خصوصی و دولتی باید بودجه مناسب و معقولی تخصیص داد، گفت:  اعتبارات کافی برای حوزه سلامت باید در نظر گرفته شود زیرا این حوزه با سلامت و جان مردم از نوزادی تا پایان عمر ارتباط دارد و جایز نیست که رفتار دیگری با این بخش داشته باشیم از این رو باید با دقت فراوان اعتبارات مناسب برای این حوزه پیش بینی کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم افزود: به طور قطع هر میزان که اعتبارات حوزه سلامت کاهش یابد به همان میزان ارائه خدمات به مردم کمتر و مشکلات حوزه سلامت بیشتر خواهد شد و وزارت بهداشت به راحتی نمی تواند وظایف و امور محوله را انجام دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری مشکلات سد راه طرح تحول سلامت رفع شود، تصریح کرد: همچنین وزارت بهداشت باید گامی جدی برای اجرای برنامه های پیش بینی شده برای این طرح مانند طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت بردارد تا هزینه ها مدیریت و ساماندهی و از هدررفت آن جلوگیری شود و همچنین وزارت بهداشت بتواند همانند گذشته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد؛ البته دولت و مجلس باید همکاری موثری را با وزارت بهداشت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha