یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴

شکایت مردم از شلوغی مراکز درمانی

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ تاکنون، تعداد ۷۵۳۶۳۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۲۶۸۷۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه و ۳۰۲۲۶ نفر نیز در سایر بخش های بیمارستان بستری شده اند.
به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی درخصوص آمار مصدومین و جزییات مراجعین به مراکز درمانی گفت: از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ تاکنون، تعداد ۷۵۳۶۳۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۲۶۸۷۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه و ۳۰۲۲۶ نفر نیز در سایر بخش های بیمارستان بستری شده اند.
وی درخصوص جراحی های صورت گرفته، گفت: به طورکلی حدود ۲۰ هزار خدمت جراحی در این مدت انجام شده است که ۱۰۸۳۷ عمل جراحی اورژانسی و ۸۶۲۶ نیز عمل جراحی غیراورژانسی بوده است، یعنی تقریبا ۶۰ درصد جراحی‌ها به اعمال جراحی اورژانسی اختصاص دارد که بخش قابل توجهی از آنها به حوادث ترافیکی مربوط است.  
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار مورد بیمار و مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود یک پنجم از این ۱۰۰ هزار مورد، مصدومین ترافیکی بوده‌اند که بسیاری از آنها در محل مداوا شده یا اینکه در اورژانس بیمارستان‌ها سریعا تعیین تکلیف شده‌اند.  
جان بابایی با بیان اینکه خدمات درمانی همچنان ادامه دارد، درخصوص تعداد پزشکان گفت: به جز پزشکان آنکال، تعداد ۸۵۰ پزشک مقیم در بیمارستان‌های کشور حضور دارند و همچنین پزشکان عمومی نیز در اورژانس بیمارستان‌ها فعال هستند.  
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیل رسیدگی به شکایات مردم ادامه دارد، افزود: سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه روزی فعال است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار تماس را ثبت کرده است که ۵۴۰ مورد از این تماس‌ها مربوط به پیگیری مشکلات درمانی مردم بوده است.
جان بابایی اظهار داشت: آمار شکایات استان به استان جمع آوری شده و به رییس دانشگاه و رییس بیمارستان مربوطه هر استان اطلاع داده می‌شود، البته موارد معدودی در مورد دارو و ملزومات گزارش شده که رسیدگی و تذکر داده شده است.  
معاون درمان وزارت بهداشت توضیح داد: اکثر مردم به دلیل شلوغی و ازدحام مراکز درمانی شکایت دارند؛ چراکه در این ایام در برخی استان‌ها به خصوص در استان های گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی حجم ورود مسافر بیشتر است، لذا حوادث ترافیکی، مصدومیت یا مراجعه بیماران در این استان ها افزایش پیدا می کند و بیشترین آمار شکایت در سامانه نیز مربوط به استان‌های پرمسافر است، زیرا خدمت را اندکی با تاخیر دریافت کرده‌اند، وگرنه مواردی حاکی از بداخلاقی پرسنل درمانی یا خطای پزشکی وجود نداشته است.  
 وی درخصوص نظارت بر مراکز درمانی گفت: نظارت ها به دو صورت انجام می شود، برخی نظارت ها از طریق وزارت بهداشت به صورت بازدیدهای سرزده از مراکز درمانی و بیمارستان ها است و برخی از نظارت‌ها نیز توسط دانشگاه ها از مراکز تابعه شان صورت می گیرد، در مجموع مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha