بهار، خطر آنفولانزای پرندگان در دریاچه چیتگر را مهار کرد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مورد جدید دیگری از آنفلوآنزای فوق حاد پرند‌گان در تهران گزارش نشده است، گفت: به نظر می‌رسد با آمدن بهار این بیماری کنترل و مهار شده است.
به گزارش ایلنا، پس از اینکه محیط‌بانان و کارشناسان محیط‌زیست در گشت‌هایی که از دریاچه شهدای خلیج‌فارس،حاشیه رودخانه کن، ارتفاعات شمالی شهر و  اراضی جنوب تهران داشتند، لاشه سه کاکائی را کشف و برای بررسی به دامپزشکی تحویل دادند؛ اعلام شد که آنها به بیماری آنفلوانزای فوق حاد مبتلا بودند و به مردم اعلام شد که در هیچ شرایطی پرندگان وحشی را لمس نکنند و در صورت مشاهده لاشه، آن‌ را به سازمان محیط‌زیست و دامپزشکی اعلام کنند؛ اما عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اعلام کرد که شهروندان دیگر نگران این مساله نباشند، چرا که با تغییر فصل و آمدن بهار این بیماری کنترل خواهد شد.
ناهید خداکرمی در رابطه با آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرند‌گان در تهران به خبرنگار ایلنا گفت: بعضی از بیماری‌ها بین انسان و دام قابل انتقال است که آنفلوآنزای پرندگان نیز از آن جمله است، یعنی پرندگان را دچار می‌کند و می‌تواند برای انسان هم خطرساز باشد.
وی افزود: در نقاطی پرندگان وحشی داریم که مراقبت نمی‌شوند و ممکن است؛ حامل بیماری‌ باشند مثل دریاچه چیتگر و فضاهایی که در اطراف تهران وجود دارد و می‌تواند ناقل این بیماری باشد؛ اما جای نگرانی زیادی وجود ندارد چراکه بهار آمده است و امیدواریم که واگیری آنچنانی را نداشته باشیم.
خداکرمی در پاسخ به این سوال که آیا نگران این نیستید که کبوتران شهری به این بیماری دچار و ناقل آن باشند، بیان داشت: نگران بودیم اما الان نگرانی کمتر شده است و باتوجه به بارندگی‌هایی که اتفاق افتاد، میزان گسترش بیماری آنچنان زیاد نبوده و به نظر می‌رسد که کنترل و مهار شده است.
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ری تجریش تاکید کرد که مورد جدید دیگری در رابطه با آنفولانزای پرندگان در تهران گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha