جانشین ناجا گفت که در تعطیلات نوروزی امسال، 24 ساعت گذشته (دهم فرودین ماه) حجم کشته های ناشی از تصادفات نسبت به روزهای قبل بیشتر بوده است.

دهم فرودین پرحادثه ترین روز جاده های کشور از ابتداء سال بود

سلامت نیوز: جانشین ناجا گفت که در تعطیلات نوروزی امسال، 24 ساعت گذشته (دهم فرودین ماه) حجم کشته های ناشی از تصادفات نسبت به روزهای قبل بیشتر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز شنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه کرج - قزوین در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سرعت و سبقت غیر مجاز علت عمده تصادفات بوده است اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی، سرعت و سبقت 40 درصد از عامل تصادفات را به خود اختصاص داده بود که این میزان در 24 ساعت گذشته به 64 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته، 37 نفر در جاده های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.
مومنی گفت: انتظار ما از رانندگان این است که بر بازگشت از سفرهای خود مدیریت داشته و از شتاب عجله پرهیز کنند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی آمادگی کامل را برای بازگشت مسافران دارد بیان داشت: علت حادثه ها، رانندگان متخلف و حادثه ساز هستند که البته تعدادشان اندک است.
مومنی با بیان اینکه مسافران نوروزی، سفرهای خود را به روزهای آخر موکول نکنند گفت: طرح ویژه ای از سوی پلیس برای روز طبیعت در نظر گرفته شده و پلیس در آماده باش کامل در مراکزی چون پارک ها قرار دارد.
جانشین ناجا افزود: پلیس با رانندگان متخلف برخورد قانونی و در حوزه سرعت خودرو های متخلف را توقیف می کند.
مومنی با اشاره به افزایش بار ترافیکی در تمامی جاده های کشور با موج بازگشت مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: البرز پرتردد ترین استان کشور و پس از آن استان های خراسان، گیلان مازندران هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق در سال جاری اظهار داشت: با راه اندازی این قرارگاه ، تمامی تلاش مان است که در کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha