دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

کشور 43هزار تخت بیمارستانی کم دارد

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و اموزش پزشکی گفت: بیمارستان های کشور با کمبود 43 هزار تخت درمانی مواجه است که با سرمایه گذاری در این بخش و افتتاح بیمارستانهای در حال احداث این مشکل رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قاسم جان بابایی  در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: در حال حاضر 120 هزار تخت در بیمارستان های کشور وجود دارد که از این تعداد 80 هزار تخت بیمارستانی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی اظهارداشت: مهمترین اتفاق در بخش درمان کشور ادامه طرح تحول نظام سلامت است که در سالجاری این طرح به نفع مردم تقویت شده و مردم شاهد دریافت خدمات مطلوب تر و هدفمندتر در قالب طرح تحول نظام سلامت هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت در هزینه ها هم در سالجاری در برنامه جدی کاری وزارت بهداشت قرار دارد و نظام ارجاع از طریق پزشک خانواده به شکل دقیق تر و مناسبت تر که به نفع مردم باشد انجام می گیرد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استحقاق درمان و استحقاق خدمت از جمله طرح هایی است که در بیمارستان های کشور انجام می پذیرد و در راستای همین طرح بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند و در بیمارستان های دولتی بستری شده اند از ظرفیت بیمه تکمیلی آنها برای افزایش نقدینگی بیمارستان ها استفاده می شود.

وی گفت: امروز باید به این باور برسیم که انتقال سریع بیمار به خصوص سکته مغزی و قلبی به بیمارستان یک ضرورت جدی است که در سالجاری این امر به صورت جدی تر باید در دستور کار قرار می گیرد.

جانبابایی اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر داروهایی وجود دارد که در ساعات اولیه وقوع سکته مغزی و قلبی با تزریق آن می توان جلوی لختگی خون را گرفت که این امر در کاهش صدمات فلج مغزی بسیار اثر بخش است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در سالجاری مرکز جامع سرطان در کشور ساماندهی می شود و در قالب این طرح بیماران سرطانی هم مورد حمایت قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha