شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 24102

آمارها نشان می‌دهد در آینده یک هشتم زنان به سرطان سینه مبتلا خواهند شد که مهم‌ترین دلیل این موضوع تغییر شیوه زندگی زنان در بسیاری از کشورهای جهان است.

سلامت نیوز : آمارها نشان می‌دهد در آینده یک هشتم زنان به سرطان سینه مبتلا خواهند شد که مهم‌ترین دلیل این موضوع تغییر شیوه زندگی زنان در بسیاری از کشورهای جهان است.
دانشمندان معتقدند افزایش چشم‌گیر افراد چاق در جهان، مصرف بی‌رویه مشروبات الکلی و به تاخیر انداختن زمان بارداری از مهم‌ترین دلایل افزایش تعداد زنان مبتلا به سرطان سینه است.
برای مثال در کشور انگلستان هر سال 47 هزار و 700 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که این میزان نسبت به 30 سال گذشته بیش از دو برابر رشد داشته است.
کارشناسان معتقدند این آمار می‌تواند زنگ خطری برای بسیاری از کشورهای جهان باشند، اما در عین حال می‌توان با انجام تمهیداتی این آمار را به طور قابل توجهی کاهش داد.
یکی از مهم‌ترین دلایل رشد آمار ابتلا به سرطان سینه تاخیر سن مادر شدن و در عین حال کاهش تعداد فرزندان در هر خانواده است.
یکی از عوامل مهم ابتلا به برخی از انواع سرطان سینه در بین زنان هورمون جنسی استروژن است که تحت تاثیر عواملی مانند چاقی، مصرف الکل و کاهش تعداد فرزندان دچار تغییر می‌شود.
یکی دیگر از دلایل مهم افزایش آمار ابتلا به سرطان سینه استفاده از هورمون‌درمانی است که هر ساله توسط میلیون‌ها زن برای مقابله با علائم یائسگی مورد استفاده قرار گیرد.
بعد از رسیدن به یائسگی خطر ابتلا به سرطان سینه بسیار افزایش پیدا می‌کند، به طوری که نیمی از مبتلایان به این بیماری در بین سنین 50 تا 69 سالگی دچار سرطان سینه می‌شوند.
پزشکان معتقدند رشد بسیاری از تومورهای سرطانی به دلیل شیوه زندگی ناسالمی است که زنان در پیش گرفته‌اند و با تغییر عادت غذایی و اجتناب از نوشیدن مشروبات الکلی می‌توان درصد زیادی از آمار ابتلا به این بیماری را کاهش داد.
برای مثال ابتلا به چاقی بعد از یائسگی خطر ابتلا به سرطان سینه را نزدیک به 30 درصد افزایش می‌دهد. سلول‌های چربی در بدن اقدام به تولید استروژن می‌کنند و این هورمون می‌تواند خطر رشد تومورهای سرطانی را در بدن زنان دو برابر کند.
منبع : خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha