شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 241055

اقتصاد > کشاورزی - مهر به نقل از رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران نوشت: آنفلوانزای پرندگان هنوز به طور کامل رفع نشده است و باتوجه به گرم شدن هوا احتمال کاهش نرخ تخم مرغ وجود دارد.

آنفلوانزای پرندگان به طور کامل رفع نشد

سلامت نیوز:رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران نوشت: آنفلوانزای پرندگان هنوز به طور کامل رفع نشده است و باتوجه به گرم شدن هوا احتمال کاهش نرخ تخم مرغ وجود دارد.

به گزارش سللمت نیوز به نقل از مهر،ناصر نبی پور با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هنوز به طور کامل در کشور رفع نشده است، اظهارداشت: در استان های بزرگ چون تراکم جمعیت طیور کم شده، درگیری نیز کمتر شده اما همچنان در برخی نقاط کشور با این بیماری مواجه هستیم و اخیرا گزارشاتی از بیماری در مناطقی مانند یزد، کاشان و خرم آباد اعلام شده است. 

وی با اشاره به وضعیت بازار تخم مرغ، میانگین قیمت هرکیلوگرم از این محصول را بین ۵۲۰۰ تا ۵۳۰۰ تومان اعلام و درباره اینکه آیا هنوز تخم مرغ به کشور وارد می شود، نیز اضافه کرد: فعلا تخم مرغ های وارداتی نیز در بازار وجود دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه مصرف تخم مرغ با گرم شدن هوا حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می یابد، افزود: دولت قیمت تخم مرغ را درب مرغداری ۵۳۰۰ تومان تعیین کرده است.

نبی پور درباره اینکه چه پیش بینی برای وضعیت بازار تخم مرغ در روزهای آینده دارید؟، گفت: با گرم شدن هوا مصرف کاهش می یابد علاوه بر این جوجه ریزی های انجام شده منجر به تولید خواهد شد بنابراین قیمت افزایش نمی یابد و احتمال کاهش در این زمینه نیز وجود دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha