سلامت نیوز :مدیر كل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: 4 بیمارستان دولتی شهر تهران به عنوان پایلوت برای اجرای طرح نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی انتخاب می‌شوند تا الگوی مناسب تجهیز انتخاب و به سایر بیمارستان‌های كشور تعمیم داده شود.

سعید مهدی در گفت‌وگو با فارس، در باره طرح نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان‌ها اظهار داشت: طبق دستور وزیر بهداشت و طرح‌های كارشناسی قرار شد طرح‌ها و الگوهایی استخراج و پیشنهاد شود تا وضعیت فعلی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در كشور بهتر شود.

وی افزود: بر اساس این طرح در سطح شهر تهران 4 بیمارستان، 2 بیمارستان از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و 2 بیمارستان از دانشگاه علوم پزشكی تهران انتخاب می‌شوند كه به صورت عمودی تجهیزات آزمایشگاهی به آنها داده شود به طوری كه اگر تجهیزات آنها فرسوده است نوسازی انجام شود و اگر تجهیزات ندارند جایگزین شود تا رضایت عمومی برای مردم و پزشكان بالینی در این مراكز ایجاد شود.

مهدوی تصریح كرد: در این 4 بیمارستان 4 الگو ارائه می‌شود كه هر كدام موفق‌تر بود آن را به تعداد بیشتری از آزمایشگاه‌ها تعمیم می‌دهیم.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: هدف از این كار این است كه بتوانیم الگوی موفقی را در مرحله اول در بیمارستان‌های هیئت امنایی و بعد از آن در صورت استقبال دانشگاه‌ها در همه آزمایشگاه‌های بیمارستانها اجرا شود.

مهدی خاطرنشان كرد: گام اول این طرح در 4 بیمارستان در سطح شهر تهران، اجرا می‌شود. گام بعدی برای 50 بیمارستان دولتی در سطح شهر تهران و گام بعدی برای همه بیمارستان‌های هیئت امنایی و در نهایت برای همه بیمارستان‌های كشور است.

وی اضافه كرد: تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه‌هایی كه تجهیزات اصلی آزمایشگاه محسوب می‌شوند در این طرح جایگزین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha