شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۱
کد خبر: 24138

:رییس اداره سرطان مركز بیماریهای غیرواگیر گفت: شیوع سرطان در زنان نسبت به مردان كمتر است.

سلامت نیوز :رییس اداره سرطان مركز بیماریهای غیرواگیر گفت: شیوع سرطان در زنان نسبت به  مردان كمتر است.

دكتر رشید رمضانی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شایع ترین سرطان در زنان ایرانی، سرطان سینه است كه بعد از آن به ترتیب سرطان پوست، روده، معده، مری، سیستم خون ساز، غده تیروئید، تخمدان، غده لنفاوی، و مثانه است.

وی افزود: در مردان بعد از سرطان پوست شایعترین سرطان به ترتیب معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ، دستگاه خون ساز، مری، ریه،  دستگاه لنفاوی و حنجره است.

دكتر رمضانی ادامه داد: با توجه به اینكه سرطان سینه و پوست در زنان كشور بسیار رایج است، سن ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی 5 تا 10 سال كمتر از دیگر كشورها است. شیوع سن ابتلا به سرطان سینه در دیگر كشورها از نیمه های دهه 50 زندگی آغاز می شود در حالی كه شایع ترین سن ابتلا به سرطان سینه در ایران 40 تا 50 سالگی است.

به گفته وی، یائسگی دیر هنگام، زایمان پس از 35 سالگی، نازایی،‌ سابقه فامیلی درجه یك و عوامل تغذیه ای از موارد خطرساز در ابتلای فرد به سرطان سینه است.

رییس اداره سرطان خاطرنشان كرد: از نظر شیوع سرطان در استان های مختلف كشور، بیشترین شیوع سرطان در زنان در استان های چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی و كمترین آن در استان های سیستان و بلوچستان گزارش شده است./203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha