چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 241438

مطالعات جدید نشان می دهد، با اندازه گیری یک نشانگر زیستی در خون می توان بیماری های قلبی را قبل از وقوع و مشاهده علایم اولیه پیش بینی کرد.

پیش بینی بیماری های قلبی با آزمایش خون

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می دهد، با اندازه گیری یک نشانگر زیستی در خون می توان بیماری های قلبی را قبل از وقوع و مشاهده علایم اولیه پیش بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، با وجودی که بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 از مهمترین علل مرگ و میر در جهان هستند، هنوز مکانیسمی که ارتباط دقیق این دو عامل را نشان دهد، مشخص نیست.


محققان بریگهام و بیمارستان زنان در کارولینای شمالی به اطلاعات جدیدی دست یافتند که مسیر مولکولی مشترک بین بیماری های قلبی و دیابت را نشان می دهد. این مطالعه منجر به شناسایی یک نشانگر زیستی شده است. این نشانگر در زنانی که در معرض دیابت و بیماری های قلبی قرار دارند، افزایش می یابد.


در این مطالعه محققات 27 هزار زن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند با اندازه گیری چرخه آمینو اسید شاخه دار (BCAA) در جریان خون می توان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را با دقت بالا پیش بینی کرد. در حال حاضر این آزمایش به سادگی و با کمترین هزینه امکان پذیر است. نتیجه این آزمون مستقل از کلسترول LDL و عوامل خطر دیگر است. این آزمون به ویژه در زنان و مبتلایان به دیابت نوع 2 کاربرد دارد.


مطالعات نشان می دهد آمینو اسید شاخه دار نقش مهمی در مقاومت به انسولین و دیابت بازی می کند. این راهکار می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان پیشگیری کند.نتایج این مطالعه در نشریه Circulation: Genomic and Precision Medicine منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha