معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به حمایت از پشت‌ نوبتی‌های این سازمان در سال جاری گفت بیش از یک میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات مختلف سازمان بهزیستی قرار دارند.

بیش از یک میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات بهزیستی قرار دارند

سلامت نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به حمایت از پشت‌ نوبتی‌های این سازمان در سال جاری گفت بیش از یک میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات مختلف سازمان بهزیستی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز، حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا، درخصوص افزایش حمایت از مستمری بگیران سازمان بهزیستی در سال 97 گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه افزایش مستمری مددجویان در دستور کار قرار گرفت که از سال 96 انجام شد و این قانون حکم کرده که در سال97 افراد پشت‌نوبتی تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: اکنون بیش از 100 هزار نفر با معلولیت شدید در نوبت دریافت مستمری دائم هستند که اجرای آن نیازمند تأمین اعتبار است و سعی می‌شود این موضوع به تدریج محقق شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به پشت نوبتی‌های این سازمان گفت: بیش از یک میلیون معلول در نوبت دریافت خدمات مختلف سازمان بهزیستی قرار دارند که بازهم به علت کمبود اعتبار از دریافت این خدمات محروم هستند.

به گفته وی، هر ماه حدود 40 تا 80 میلیارد تومان یارانه به 2 هزار مرکز بهزیستی پرداخت می‌شود و بیش از 120 هزار فرد دارای معلولیت، سالمند یا بیماری مزمن روانی در این مراکز به صورت روزانه یا شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

نحوی‌نژاد درخصوص قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: معلولیت یک فرایند در زندگی افراد است که نیازمند خدمات چند لایه و بین‌بخشی است و ارائه خدمات به این افراد از تشخیص به موقع آغاز می‌شود. در این راستا قانون حمایت از معلولان تدوین شده و این قانون در جهت اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد معلول است که علاوه بر بهزیستی، سازمان‌های دولتی باید باید در جهت اشتغال‌زایی این قشر آسیب پذیر گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha