متخصصان سلامت می‌گویند: والدینی که ورزش می‌کنند می‌توانند هوش نسل‌های آینده را افزایش دهند.

ورزش کردنِ والدین باعث باهوش‌تر شدن فرزندانشان می‌شود

سلامت نیوز: متخصصان سلامت می‌گویند: والدینی که ورزش می‌کنند می‌توانند هوش نسل‌های آینده را افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یک مطالعه در آلمان اخیرا نشان داده در موش‌های والدی که فعالیت‌ و تحرک بیشتری دارند احتمال اینکه فرزندانشان توانایی‌های پیشرفته یادگیری داشته باشند در مقایسه با موش‌های والد که فعالیت‌ محدودتری دارند به مراتب بیشتر است.

همچنین در این بررسی آمده است در بچه موش‌هایی که والدینشان ورزش می‌کنند، ارتباط بین سلولها در مناطقی از مغز که مسئول دریافت اطلاعات جدید است و به نام هیپوکامپ شناخته می‌شود، بهتر صورت می‌گیرد.

به اعتقاد متخصصان، ورزش کردن با تغییر DNA در سلول‌های جنسی والد پدر، هوش بچه‌ موش‌ها را تقویت می‌کند.

یافته‌های قبلی نشان می‌داد که ورزش با افزایش سطح اکسیژن‌رسانی به مغز باعث بهبود فعال خاطرات، سودمندی و تصمیم‌گیری افراد می‌شود. متخصصان دریافته‌اند بخشی از DNA به نام‌های miRNA212 و miRNA132 در بچه موش‌ها مسئول بهبود یادگیری است که این بخش‌های DNA پس از ورزش در مغز موش‌ها انباشته می‌شود. این امر باعث تحریک اتصالات بین سلول‌های عصبی شده و در نهایت باعث انتقال پیامها و پیشرفت‌ در یادگیری می‌شود.

پروفسور "آندره فیشر" از مرکز بیماری‌های مغز و اعصاب آلمان اظهار کرد: احتمالا این دو بخش از DNA توسعه مغز را با بهبود ارتباط بین نورون‌ها به طرز دقیقی تعدیل می‌کند که منجر به مزیت شناختی در فرزندان می‌شود.

به گزارش دیلی میل، متخصصان هم‌اکنون در حال آزمایش و بررسی وضعیت miRNA212 و miRNA132 پس از ورزش کردن در سلول‌های انسانی هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha