دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 241666

خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد

سلامت نیوز-*سمانه آروین:‍ اگربا  افرادی که بی‌وفایی دیده‌اند یا با خیانت همسر خود روبرو شده باشید، چیزی که در اغلب آنها دیده می‌شود شوک و ناآگاهی از اثرات آسیب به رابطه است.


به گزارش سلامت نیوز، در اکثر مواقع شما با جملاتی نظیر - هیچ چیز براش کم نگذاشته بودم! - نمی‌دونم چرا جذب اون(خانم، آقا) شدم! مواجه میشوید و در خیلی از موارد هم آگاهانه و به علت مشکلات حل نشده در رابطه افراد اولین و ساده‌ترین راهکار یعنی (فرار) را انتخاب می‌کنند. 

-من رو نمی‌دید. 

- به من اهمیتی نمی‌داد.

و در تمام این چارچوب شکنی‌ها فردی که بی‌مهری دیده بسیار آسیب می‌بیند و هیجاناتی نظیر خشم، نفرت، کینه، غم، اندوه، افسوس، حسادت دست از سرش بر نمی‌دارد.


تنها یکی از عوامل خیانت مشکلات انباشته شده، گفته نشده، حل‌نشده در طول زندگی مشترک است.

خیانت یک شبه اتفاق نمی‌افتد و پشت آن مقدار زیادی هیجانات منفی حل‌نشده است که پشت ذهن به جا مانده است.

گاهی وقت‌ها حتی پتانسیل خیانت کردن قبل از زندگی مشترک در افراد وجود دارد و با اندکی ناملایمات همانند کبریت در انبار باروت زندگی مشترک آنها را می‌سوزاند.

افرادی که مشکلاتی در خانواده و با افراد مهم خود یعنی پدر و مادر داشته‌اند و هیچ‌گاه تصمیم برای حل کردن آن نداشته‌اند و یا بلد نبودند تا برایش کاری بکنند.

داشتن والدینی سخت‌گیر و یا برعکس سهل‌گیر و بی‌تفاوت، آرمانگرا، سردمهر و یا بیش از اندازه حمایتگر می‌تواند از افراد فردی را بسازد که در محیطی که اندکی ناملایمات دارد دست به خطا بزنند.

بنابراین در مواردی الگوهای ناکارآمد ارتباطی و رفتاری شکل گرفته در افراد باعث و بانی خیانت و بی‌وفایی آنهاست. 

حساس و زود رنج بودن، شکاک بودن، سرد و بی مهری، صمیمیت گریزی، خشم فروخورده، فرار از شرایط خانواده، ساده‌لوح بودن، عدم توانایی نه گفتن،  تکبر و خودمحوری دست به دست شرایط ناسالم زندگی افراد می‌دهد و از آنها فردی را می‌سازد که با دست خود تیشه به ریشه‌ی زندگی خود و همراه خود می‌زند.
قبل از ازدواج مشکلات حل‌نشده با خود و یا والدینتان را بازنگری و رفع نمایید‌.
*روانشناس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha