چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 241825

یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان گفت: فلج مغزی در برگیرنده مجموعه گسترده‌ای از نقص‌های حرکتی دوران کودکی است.

"فلج مغزی" در کودکان چیست؟

سلامت نیوز:یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان گفت: فلج مغزی در برگیرنده مجموعه گسترده‌ای از نقص‌های حرکتی دوران کودکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ساسان ساکت اظهار کرد: فلج مغزی(CP) اصطلاحی است تشخیصی که برای توصیف گروهی از اختلالات پایدار حرکتی و وضعیت قرارگیری بدن کودک که منجر به محدودیت حرکتی می‌شوند بهکار می‌رود.

وی اضافه کرد: اختلالی که به عنوان بیماری فلج مغزی شناخته میشود در برگیرنده مجموعه گسترده‌ای از نقص‌های حرکتی دوران کودکی است.

ساکت ادامه داد: شدت الگوی درگیری اختلالات حرکتی و سایر اختلالات همراه با این سندرم از جمله مشکلات تکلم، ناتوانی‌های ذهنی و تشنج طیف بسیار گسترده‌ای است.

وی بیان کرد: در ٤٠ سال اخیر تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را در زمینه مراقبت‌های پیش و حین بارداری شاهد بوده‌ایم با این حال شیوع کلی این بیماری همچنان مقداری ثابت باقیمانده است.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فرد مبتلا به فلج مغزی در تمام طول زندگی خود تحت تاثیر این بیماری قرار دارد و هدف آنها از مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن نه تنها بهبود عملکردهای جسمانی، بلکه افزایش کیفیت زندگی و توانایی تعامل اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha