جمعی از کارشناسان حوزه علوم آزمایشگاهی در اعتراض به نداشتن شماره نظام پزشکی، اجرایی نبودن قانون مشاغل سخت، عدم ورود منطقی به بحث تحصیلات تکمیلی و متعادل نشدن حقوق دریافتی، دیروز در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

تجمع تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی

سلامت نیوز: جمعی از کارشناسان حوزه علوم آزمایشگاهی در اعتراض به نداشتن شماره نظام پزشکی، اجرایی نبودن قانون مشاغل سخت، عدم ورود منطقی به بحث تحصیلات تکمیلی و متعادل نشدن حقوق دریافتی، دیروز در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، روز گذشته تعدادی از کارشناسان و کاردانان حوزه علوم آزمایشگاهی در مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و خواستار رفع مشکلاتشان از جانب سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت شدند.

آقایی که در جمع معترضان قرار داشت، گفت: من به نمایندگی از یک جامعه 30 هزار نفری کاردان و کارشناس علوم آزمایشگاهی برای رفع مشکلاتمان در این جمع حضور یافتم اما تاکنون هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نبوده‌اند در حالی که امروز بازوی قدرتمند تشخیص بیماری‌ها آزمایشگاه‌ها هستند.

وی گفت: نداشتن شماره نظام پزشکی برای هر کاردان و کارشناس علوم آزمایشگاهی بالینی حق مسلم و قانونی بوده که ارائه نمی‌شود و ما نسبت به این مسئله معترض هستیم.

خانم دیگری که نیز در این تجمع حضور دارد به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای علوم آزمایشگاهیان که با نمونه‌های آلوده و مواد سرطانی دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی هستند اجرا نمی‌شود و از طرفی اجازه ورود به فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمرتبط جهت کار و ادامه تحصیل که باعث حضور غیرمرتبط‌ها و پایین آمدن کیفیت تشخیص می‌شود از دیگر دلایل اعتراض ما است.

وی افزود: عدم ورود منطقی و هوشمندانه به بحث تحصیلات تکمیلی آزمایشگاهیان و ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای همچنین عدم متعادل‌سازی حقوق دریافتی بین پزشکان و پیراپزشکان و دریافت حقوق کارگری 900 هزار تومانی برای فارغ‌التحصیلان باسواد و زحمتکش این جامعه از دیگر دلایل اعتراضمان است.

 یکی دیگر از کارشناسان علوم آزمایشگاهی نیز در ارتباط با علت حضورش در این تجمع به خبرنگار فارس، گفت: قانون ارتقا و بهره‌وری برای علوم آزمایشگاهیان که باعث تجمیع غیرمرتبطان در کنار آزمایشگاهیان متخصص و درس‌ خوانده می‌شود، اجرا نمی‌شود و از طرفی نبودن بازار استخدامی و قراردادی بودن تمام نیروها به صورت دو ماهه و 6 ماهه از مشکلات عمده ما بوده که به شدت پیگیر آن هستیم ولی متأسفانه تاکنون گام‌های مؤثری توسط وزارت بهداشت یا سازمان نظام پزشکی صورت نگرفته و امیدواریم برنامه‌های درستی در این زمینه و در جهت احقاق حقوق آزمایشگاهیان برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha