سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولان وزارت بهداشت به صورت جدی پیگیر تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت هستند.

وزارت بهداشت به دنبال منابع پایدار برای طرح تحول سلامت است

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولان وزارت بهداشت به صورت جدی پیگیر تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت هستند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرج حریرچی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تامین منابع پایدار طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان تاکنون اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت انجام شده است، تا بتوانیم این طرح را با قوت بیشتری در سراسر کشور اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مذاکرات متعددی برای پایداری طرح تحول سلامت صورت گرفته، گفت: در کنار این گفت و گوها، اقدامات قانونی اجرا شده تا طرح تحول سلامت، برای رفاه بیشتر بیماران همچنان با اعتبارات تعیین شده ادامه داد.
وی اظهار داشت: از جمله مواردی که تاکنون برای پایداری منابع طرح تحول سلامت انجام شده است، طرح یک درصد ارزش افزوده و مالیات بر کالاهای آسیب رسان است.
حریرچی اضافه کرد: بقیه مواردی که می توان برای تامین منابع پایدار طرح تحول سلامت پیگیری کرد را هم دنبال کرده ایم که از درآمد جاری متکی بر نفت به موارد نشاندار پایدار این طرح متصل شود.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: امسال برای یک درصد ارزش افزوده که بستگی به میزان رفتارهای مالیاتی دارد، به طور تقریبی حدود 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم برای اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت هزینه شود.
به گزارش ایرنا، طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود که به کاهش بار مالی پرداختی مردم به بیمارستان ها، نوسازی، بهسازی و ارتقای سطح تجهیزات پزشکی انجامید و با برنامه ریزی منسجم برای روند درمان گشایش های بسیاری را در عرصه پزشکی ایجاد کرد؛ این مهم با تدبیر کارشناسان حوزه سلامت رقم خورد.
این طرح در اواخر اسفند 1392 تصویب و از اردیبهشت 1393 اجرایی شد. تاکنون بیش از 10 میلیون نفر ایرانی که پیشتر هیچ بیمه ای نداشته اند، زیر پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha