معاون اجتماعی وزیر بهداشت از افزایش سن امید به زندگی در کشور خبر داد و گفت: در سال ۵۳ میزان سن امید به زندگی در کشور ۵۳ بود که این میزان در سال ۹۵ به ۷۵ سال رسید.

افزایش سن امید به زندگی در کشور

سلامت نیوز: معاون اجتماعی وزیر بهداشت از افزایش سن امید به زندگی در کشور خبر داد و گفت: در سال ۵۳ میزان سن امید به زندگی در کشور ۵۳ بود که این میزان در سال ۹۵ به ۷۵ سال رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایازی در نخستین مجمع سلامت استان در سالن غدیر استانداری گیلان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: حوزه اجتماعی سلامت، مقدم بر حوزه بهداشت است

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور به تشکیل مجامع سلامت در استان‌ها و شهرستان‌ها تصریح کرد: مجامع سلامت ابزاری برای تسهیل مشارکت مردم و اجتماعی شدن سلامت است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه حوزه درمان به تنهایی نمی‌تواند همه سلامت مردم را تضمین کند، افزود: تمامی سازمان‌ها در امر سلامت نقش دارند.

ایازی افزایش مشارکت اجتماعی مردم برای ارتقای سلامت خود ضروری دانست و افزود: در نظر گرفتن اقدامات پیشگرانه می‌تواند ارتقای سلامت جامعه را بدنبال داشته باشد.

وی از راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله با رویکرد اجتماعی شدن مقوله سلامت خبر داد و افزود: کانون سلامت محله، نقطه آغاز مشارکت‌های اجتماعی مردم در حوزه سلامت است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت فراهم کردن زمینه انتقال مسئولیت‌های قابل واگذاری به کانون‌های محلات، فراهم کردن امکان مشارکت ساختارمند مردم، توانمندسازی جوامع محلی، همکاری مسئولانه همه بخش‌ها در حمایت از ایجاد کانون‌ها و مجامع سلامت محلات، تعهد همه نهادها و سازمان‌های محلی محوریت شعار سلامت سال محلات، شناسایی و هدایت منابع مختلف در جهت پاسخگویی به نیازهای سلامت، فراهم کردن امکان انتقال صدای مردم در زمینه سلامت از سطح به سطوح بالاتر را از مهم‌ترین انتظارات از مجامع سلامت استان و شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی با تاکید بر اجتماعی شدن نظام سلامت افزود: مشارکت سازماندهی شده تمامی آحاد مردم در حوزه سلامت، همکاری و همراهی ساختارمند، مسئولانه و متعهدانه همه بخش‌های حاکمیت، کاهش نابرابری‌ها به منظور تحقق عدالت در قالب پوشش همگانی سلامت با اولویت اقشار محروم جامعه از عوامل تاثیرگذار در اجتماعی شدن نظام سلامت است.

ایازی، آسیب‌های اجتماعی را از مسائل مورد توجه مقام معظم رهبری و روسای سه قوه دانست و گفت: افسردگی در زنان ۱۶ درصد و در مردان ۱۲ درصد است.

وی از افزایش سن امید به زندگی در کشور خبر داد و افزود: در سال ۵۳ میزان سن امید به زندگی در کشور ۵۳ سال بود که این میزان در سال ۹۵ به ۷۵ سال رسید.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه ۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد، گفت: ۵ میلیون نفر نیز در کشور در آستانه ابتلا به دیابت قرار دارند که این آمار زنگ خطری برای سلامت در جامعه است و کانون‌های سلامت محله فرصتی برای ارائه خدمات در حوزه سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha